Екипът на Лотус отново ще има нови компоненти за болидите си E21 през идващия уикенд, когато ще се проведи Гран при на Унгария. Шефът операции на пистата Алан Перман обаче отказа да сподели какви точни ще са те, но все пак отбеляза, че по време на тестовете на Силвърстоун е изпълнена обширна програма, като изпитаните елементи са не само за Хунгароринг, а като цяло за втората половина на сезона.
Една от най-големите промени например бе нова изпускателна система, която Никола Прост изпробва миналия петък. Според Перман първите признаци са, че тя носи предимство, но в Енстън първо трябваше да анализират събраните от тренировките данни, за да решат какво наистина ще им свърши работа на трасето до Будапеща.
– Изчакайте и ще видите колите като излязат в петък сутринта на пистата… Някои от компонентите са предназначени за по-нататък през сезона – обясни Перман и продължи с коментар относно гумите, които ще са на разположение в Унгария: – И преди заявих, че оригинално обмисляният вариант – медиум и хард – щеше да е прекалено консервативен за Будапеща. Сега ситуацията като цяло е различна за всички екипи, тъй като за първи път ще се състезаваме с конструкцията от 2012-та и смесите от 2013-та. Тази промяна внесе някои неизвестни в уравнението, тъй като гумите са с малко по-различна форма и реагират по друг начин на различни ъгли на сходимост и т.н. По време на теста имахме възможност да разберем повече за тях и нямаме притеснения. Освен това познанията ни от миналия сезон паснаха доста добре спрямо новата конфигурация, тоест имахме чудесна база по отношение височина на колата, ъгли и прочие.
Той отбеляза още, че условията на трасето се подобряват значително от свободните тренировки до квалификацията и състезанието, тъй като трасето не се използва особено често. Перман даде пример с пропуска, направен от Мерцедес по отношение на Нико Розберг на Нюрбургринг – далеч по-натоварена откъм събития писта – предупреди, че е необходимо да се внимава.
– Квалификацията е жизненоважна. Конкретно на тази писта възможностите за изпреварване са малко и дори при добро състезателно темпо ще гоним максимално силен резултат в събота следобед, за да сме колкото се може по-напред на грида. Мерцедес в момента са първи по отношение скоростта в един бърз тур и ще е трудно да се наредим пред тях. Ще се постараем обаче поне да сме близо, за да дадем на пилотите си възможно най-голям шанс. Те имат някои грижи с износването на гумите в неделя и това би трябвало да е предимство за нас, особено в условията, които са типични за Унгария – допълни Перман.
Шефът операции на пистата разказва ексклузивно за развитието на Е21 и работата в екипа в специално интервю в последния брой на списание ClubS1 (162).