Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Квалификацията в Монако ще се проведе без промени

Квалификацията в Монако ще се проведе без промени

29
0

Няма да има промени във формата на квалификацията за Гран при на Монако следващата седмица, въпреки проблемите с по-бавните пилоти във Формула 1. Надпреварата на испанската писта Каталуния демонстрира много ясно какви проблеми създават значително по-бавните автомобили по трасето.
Преди началото на уикенда в Испания се появи предложението тренировката за място на стартовата решетка в Монте Карло да бъде разделена за по-голяма сигурност.

– Някои отбори са притеснени, но пък идеята е спортът да бъде поразтърсен. Така, ако има проблеми по време на квалификацията, които да повлияят на [подреждането на] стартовата решетка, то екипите ще трябва да се справят с тях, а това е добре за шоуто – обясни председателят на Асоциацията на отборите във Формула 1 Мартин Уитмарш.

Тесните улици на Княжеството са предпоставка за проблеми дори и без наличието на бавни коли. Мантинелите са толкова близо до трасето, че и най-малката грешка се наказва жестоко. Днес на Каталуния обаче се видя, че дори на писта, създадена специално за провеждане на автомобилни състезания, скоростта е от значение. Лукас ди Граси (Върджин) се озова на най-неправилното място (кривата на първи завой) при излизането на Люис Хамилтън (Макларън) от бокса и преминаването от там на Себастиан Фетел. Бразилецът неволно помогна на английския си съперник да се пребори с Ред Бул-а за позиция. Карун Чандок от Испания Рейсинг пък се озова в няколко неприятни ситуации и в крайна сметка отпадна.

Оплакванията от трафик след квалификациите също са често явление. Витантонио Лиуци (Форс Индия) например няколко пъти вече посочва, че е бил задържан, като бе особено ядосан на Педро де ла Роса (Заубер). Вчера Рубенс Барикело горчиво заключи, че този сезон вероятно все пилот ще попадне в задръстване и явно вчера бе ред на неговия Уилямс. Освен това се губи доста време и при изпреварване на по-бавен болид, и при отстраняване от състезателната линия, за да не се пречи на по-бърз.

И макар всички да осъзнават сериозните разлики между отделните автомобили, в Асоциацията не бе постигнато съгласие за промяна в реда на провеждане на квалификацията в Монте Карло.