Квалификацията за Гран при на Австралия бе прекратена след провеждането само на Q1 и няколко отлагания на втората й част заради лошото време на Албърт парк. Дъждът продължи в паузата след последната свободна тренировка. Официалната сесия за разпределение местата на стартовата решетка не започна точно в 17 часа местно време според програмата, тъй като ФИА изчакваше валежът поне да не е толкова силен. Трасето използва нормалната инфраструктура в Албърт парк и системата за отводняване не е толкова добра, колкото на построените специално за състезания трасета. Освен това има допълнителна маркировка, която става особено хлъзгава на дъжд. Маршали с метли опитваха да отстраня поне част от водата, събрала се на асфалта, докато ФИА отново проверяваше условията.
– Съвсем разумно решение бе да се отложи началото на квалификацията, тъй като бе прекалено мокро – коментира моторспорт директорът на Мерцедес Тото Волф.
Бившият пилот от Формула 1 Дейвид Култард обясни от своя страна, че автомобилите за Гран при просто не са конструирани за такова количество вода на трасето.
Междувременно започнаха да се появяват притеснения дали забавянето няма да доведе до отмяна на сесията за неделя. Имаше вариант да се стъмни прекалено и нямаше да може да се кара. Отлаганията станаха три по 10 минути, когато квалификацията най-накрая започна.
Пилотите на Мерцедес се наредиха най-отпред на колоната и бяха първи на трасето при светването на зеления семафор в 17:30 часа австралийско време. Опасността си пролича веднага, след като Гийдо ван дер Гарде счупи предното си крило и то заседна под носа. Малко след това Люис Хамилтън се завъртя и подпря стената със задната част на своя F1 W04. Англичанинът успя да върне колата на трасето. Третият пострадал бе Фелипе Маса – при завъртане в 12-ти завой той блъсна Ферари-то си в предпазните гуми, но бе в състояние да продължи, макар и без предно крило. Начело на класирането бе Нико Розберг.
Хамилтън получи съобщение от питуола, че вероятно има повреди по задното крило, но продължи да кара. 6 минути и половина преди края на Q1 Дженсън Бътън и Пол ди Реста първи сложиха гуми интермедия на колите си. Последваха ги още пилоти и свалиха времената. Първият квалификационен сегмент обаче приключи близо минута преди карирания флаг, когато Шарл Пик и Естебан Гутиерес блъснаха своите Катерам и Заубер.
Пръв в класирането бе Розберг, следван от Фернандо Алонсо, Ромейн Грожан, Серхио Перес, Марк Уебър, Маса, Себастиан Фетел, Бътън, Жан-Ерик Верн, Хамилтън. Елиминирани бяха 4 от петимата дебютанти – Гутиерес, Бианки, Чилтън и Ван дер Гарде, а заедно с тях отпадна и Пастор Малдонадо (Уилямс).
Дъждът се засили в паузата преди Q2 и бе доста силен. ФИА реши да отложи втората част от квалификацията с 10 минути (за 18:10). Според прогнозата нямаше да спре близо час и щеше да има съвсем кратки отслабвания на потока вода. Освен това се стъмваше – здрачът неумолимо падаше над пистата. Температурата на въздуха бе 16 градуса, тази на трасето – 17.
Минута преди 18:10 местно време рейсконтролът уведоми отборите, че има ново отлагане на Q2 – този път с 20 минути.
– В Австралия имаше гореща вълна преди пристигането ни. Записаха куп температурни рекорди – бе коментарът на Култард.
Директорът операции на пистата в Лотус Алан Перман пък съобщи, че техническият директор Джеймс Алисън е отишъл да направи чай за всички на питуола! В пресцентъра междувременно се зарадваха на току-що пристигналите пайове, докато всички чакаха какво ще се случи по-нататък.
– 20 минути ни бяха необходими, защото не само дъждът се усили, но и на трасето има доста отломки (от случилите се по време на Q1 инциденти) – гласеше обяснението за отлагането на рейс директора Чарли Уайтинг. – Смятаме, че за това време ще се справим. Валежът обаче може да се усили значително и не е съвсем сигурно, че Q2 ще стартира според плана в 18:30.
И минута преди обявения старт на Q2 бе обявено новото отлагане – с още 20 минути! В Лотус установиха, че Кими Райконен е изчезнал и предположиха, че може да отишъл да търси сладолед… Настроението вече клонеше повече към приключване на деня и това се случи. Стюардите решиха квалификацията да бъде довършена в неделя сутринта, 11 часа местно време (стартът е от 17 часа, 8 сутринта българско време).