Изненадан от наказанието на Люис Хамилтън след Гран при на Малайзия останал бившият пилот от Формула 1 Дейвид Култард. Англичанинът отнесе 20 секунди добавено време за смяна на посоката в движението си по време на борбата му с Фернандо Алонсо. Състезателят на Ферари бе санкциониран по същия начин, но за причиняване на катастрофа.
– Изненадата ми бе заради това, че аз лично не видях смяна на посоката, но това не означава, че не се е случила. В коментаторската кабина се разчита на картината и ако режисьорът или някой оператор не видят инцидент, то той не се появява по телевизията – коментира Култард в колонката си за британския Телеграф. – Директорът на състезанието Чарли Уайтинг очевидно не бе забелязал нищо или не го е сметнал за повод за разследване. При това положение е ясно, че Ферари и Фернандо са повдигнали въпроса, когато са били извикани при стюардите за удара. Изглежда правдоподобно предположението, че Фернандо е докладвал смяната на посоката на Люис едва след като се е оказало, че самият той има неприятности. Това обаче не прави оплакването му по-малко валидно. А стюардите са длъжни да се придържат към правилата.
Битките между точно тези двама пилоти винаги са плод за все нови и нови теории на конспирацията, отбелязва и шотландецът, който този сезон е титулярен коментатор в ВВС заедно с Мартин Брандъл.
– Най-важното нещо е, че стюардите трябва да проявяват постоянство при тълкуването на правилата. Точно това, за което става дума, пък въобще не е точна наука. То позволява една дефанзивна промяна на посоката, но не уточнява каквото и да било повече. Ще е много интересно да се види каква ще е интерпретацията при появата на друг такъв случай – допълни Култард.
Той отбелязва също така и че промените в правилата, новите системи и т.н. са довели до раздвижване, смятано от някои наблюдатели чак за прекалено.
– Честно казано, с някои хора просто не се излиза на глава. Първо F1 била прекалено скучна, сега е твърде натоварена. Лично аз намирам за изумително да се наблюдава развитието на стратегиите на пистата, опитите на пилотите да се справят със сериозното износване на гумите и т.н. Да, над 50 питстопа за една Гран при са много, но е важно да не се забравя, че не винаги ще е така. Пилотите все още свикват с тези нови гуми. Постепенно всичко ще влезе в русло и ще стане по-предсказуемо. Надявам се обаче да не е прекалено лесно да се предвиди какво ще стане, както миналата година, когато редът в голяма степен се предопределяше от първия завой. Сто пъти предпочитам Малайзия от 2011 г. пред Бахрейн от 2010 г. – заяви Култард.