Веднага след Австралия Формула 1 потегли към Малайзия и пистата Сепанг за третия кръг от световния шампионат за 2010 г. Надпреварата там често е определяна като най-изтощителната от гледна точка на влагата и жегата. Тези фактори винаги играят роля в състезанието, но отборите са наясно и се подготвят предварително за изпитанието. Ред Бул и Торо Росо например вече имат предварителните симулации за Сепанг, на която смятат, че има добра комбинация от завои. Широчината й позволява да се използват няколко различни състезателни линии, а конфигурацията изисква средно ниво на аероприлепяне. На трасето обаче ежедневно вали, а това със сигурност може да обърка надпреварата. Метеоролозите обикновено са много заети, тъй като се опитват да предскажат възможно най-точно (с прецизност до минути) момента, когато започва дъжд.
През 2009 г. обаче стартът бе изместен следобед и тропическият порой направо помете пистата. Надпреварата бе спряна в края на 33-ата обиколка, след като стана ясно, че дъждът няма да спре, а и на трасето вече се смрачаваше. Според правилата пилотите в първата осмица получиха половината си точки, тъй като бяха изминали вече 75% от състезателната дистанция. За официално бе прието класирането в края на 31-ия тур.
В отборите на Дитрих Матешиц обаче обичат и да се забавляват, така че с удоволствие отбелязват наличието в близост до Сепанг на достатъчен брой курорти, голф игрища (макар че може би най-големият фен на голфа понастоящем в падока е Хейки Ковалайнен) и всевъзможни други атракции в Куала Лумпур. Но това не вълнува кой знае колко пилотите. Дейвид Култард например отбелязва, че харесва малайзийската писта:
– Местоположението й е перфектно: точно до летището, кацаш, вършиш си работата и излиташ!
Факт е, че повечето пилоти наистина спят буквално до KL Интенешънъл – в петзвездния хотел Пан Пасифик, така че не е никакъв проблем да следват програмата на шотландеца.