Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Култард: Съжалих Грожан, но стюардите решиха, че стигат толкова инциденти в първи...

Култард: Съжалих Грожан, но стюардите решиха, че стигат толкова инциденти в първи тур

22
0
Фернандо Алонсо

Бившият пилот от Формула 1 Дейвид Култард бе сред малцината, изразили някакво съчувствие към Ромейн Грожан след случилото се с французина в Белгия и забраната да участва в следващия старт в Италия заради предизвиканата от него катастрофа на Спа. Шотландецът смята, че действията на пилота на Лотус са били лоша грешка.

– Наистина почувствах известно съжаление към Ромейн заради шамара със санкцията. Мисля си обаче, че стюардите са взели предвид всичките му инциденти в първи обиколки тази година – седем, ако не се лъжа – и са решили, че стига толкова. Ако е така, всичко е честно. Ромейн е добър пилот, популярен е и да се надяваме, че ще се върне още по-добър – написа Култард в колонката си за английския Телеграф.

Той е от малкото хора с реален опит в подобни ситуации, тъй като е изживявал подобен на случилия се на Спа удар:

– Все още се разтрепервам всеки път като видя Ред Бул-а си да минава покрай главата на Алекс Вурц при катастрофата ни през 2007 г. в Австралия. Спомените за този инцидент ме връхлетяха, докато гледах Лотус-а да лети над кокпита на Ферари-то на сантиметри от каската на Алонсо. На забавен каданс ужасът е още по-осезаем. За щастие Фернандо излезе сам от автомобила, но не е никакво преувеличение да кажа, че бяхме на косъм от нещастието.

Шотландецът припомня, че Хенри Съртис загина в кола от Формула 2 през 2009 г. след удар в главата от излетяло колело. Инцидентът с Фелипе Маса по време на квалификацията в Унгария се случи само седмица след това – бразилецът оцеля, след като изхвърчала от колата пред него пружина го уцели в каската.

– Всичко това показва, че главите на пилотите са единственото нещо, останало извън стандартите по сигурността за съвременните открити състезателни автомобили. Катастрофата възобнови и дебата за затворени кокпити. Ще оставя на експертите да решат как е най-добре да се постъпи, но е ясно, че нещо трябва да бъде направено. Техническият директор на Макларън Пади Лоу, който е част от работна група, трудеща се по въпроса в сътрудничество с ФИА, вярва, че промените са неизбежни и ще бъдат въведени – може би още за 2014 г. – допълни Култард.

Шефът на Лотус Ерик Булие сподели, че Грожан бърка в опитите си да бъде перфектен във всичко на пистата. Самият пилот преди около месец заяви, че не се впечатлява от критиките за това, че често катастрофира в първата обиколка на състезанията. След Гран при на Белгия обаче изявлението му бе различно:

– Повече от една грешка означава, че вече съм допуснал прекалено много пропуски.