Роберт Кубица смята, че ще е далеч като темпо от топ 6 в рали Уелс, където ще кара Ситроен DS3 WRC. Полският пилот и навигаторът му Мачиек Баран спечелиха титлата във WRC2 в предпоследния кръг от световния шампионат в Испания и във финалното състезание вече ще са с WRC-автомобил.
– Трябва да сме много спокойни. Знам, че мнозина очакват да съм наистина бърз във Великобритания, но според мен това ще е трудно. За мен ще е невъзможно да поддържам темпото на първите пет или шест коли. Обратното би означавало, че нещо в системата много се е объркало, като се има предвид опитът на останалите пилоти. Просто няма как да съм карал на писти в продължение на 20 години, да започна да се състезавам в ралита през март и шест месеца по-късно да се боря с най-силните момчета в дисциплината. Не мисля, че представянето в Уелс ще има някакво влияние върху това какво ще се случи догодина. Приемам възможността с благодарности към Ситроен, Абу Даби и Лотос, без които нямаше да имам бюджет. Но това е просто шанс да науча още едно рали, още нови отсечки. Това е целта ми. Уелс е бонус за мен, иначе сезонът ми щеше да приключи в Испания – обясни Кубица.
Той допълни, че преди катастрофата си през 2011 г. е работел единствено за постигане на резултати, но сега се грижи първо за здравето си и след това за всичко останало. Въпреки това оценява високо постижението си във WRC2, особено като се имат предвид ограниченията на контузената му дясна ръка.
– Аз изисквам много, особено от себе си. Надявам се ръката ми да се оправи. Няма да се отказвам, мотивацията ми е наистина висока. Все още карам много добре, но ми се иска да се върна към предишното положение. Не искам да кажа, че ралитата са второстепенна категория в автомобилния спорт. Просто е нормално, след като си бил толкова години пилот в F1 и си се борил да станеш добър и стабилен там – призна за пореден път Роберт.
Що се отнася до плановете му за следващия сезон, то състезателят оприличи ситуацията на така наречения silly season във Формула 1 – времето, когато се появяват безброй предположения кой пилот къде ще кара през следващата година.
– Всеки има собствена идея какво ще стане, така че може да направим лотария и все някой ще излезе прав. Не е тайна, че имам няколко възможности за догодина за WRC. Но с кого и дали ще карам, честно казано не знам. Уелс няма да промени мнението ми, но ако приема някакъв вариант, трябва да съм убеден, че съм в състояние да върша работата. 50% от ралитата биха били нови за мен и много зависи от това какво ще се очаква от мен. Ако остана в световния рали шампионат, ще продължа да се уча, тъй като нивото на един пилот във WRC може да се прецени след едва три години на това ниво. Ако след три сезона не съм в състояние да се боря на ниво, то това би означавало, че съм допуснал грешка и че не съм достатъчно добър. Но е твърде рано да се каже – допълни Кубица.