Робърт Кубица и Ник Хайдфелд се класираха в тандем в квалификацията днес, завършвайки съответно 10-ти и 11-ти. Тимът на БМВ Заубер, който претърпя сериозен провал в Монако демонстрира сериозен прогрес, който отчасти се дължи и на новия им двоен дифузьор, с който те карат за първи път.
„Да стартирам десети е доста по-добре, отколкото да стартирам 18-ти, както бе в Монако.
Въпреки това отново ни липсва малко скорост в сравнение с другите коли. Пистата определено пасва на колата ни по-добре, отколкото трасето в Монако, но утре наистина ще трябва да се борим много. Въпреки че разликата с лидерите вече е по-малка (времето на Кубица е със секунда по-слабо от това на Фетел), все пак има доста коли пред нас и затова смятам, че утре ще ни бъде трудно“, призна полякът.
Ник Хайдфелд се съгласи с тезата на съотборника си и добави:
„Моите впечатления от квалификацията са смесени. От една страна е дразнещо да пропуснеш третата фаза на квалификацията заради толкова малко, но от друга съм доволен от прогреса, който постигнахме. Колата бе достатъчно бърза и за третата част на квалификацията. Бях седми в класирането преди последното ми излизане във втората квалификационна фаза, но тогава влязох в трафик по време на преминаването ми през третия сектор.
Все пак хубавото е, че новият ни аеродинамичен пакет и двойният ни дифузьор очевидно са стъпка напред“, смята Хайдфелд.