Роберт Кубица ще кара Ситроен DS3 WRC в последния кръг от тазгодишния световен шампионат – рали Уелс. Френският тим реши да даде шанс на полския пилот да демонстрира напредъка си от този сезон в най-високия клас.
Кубица се състезава през 2013 г. в европейското първенство и във WRC2, където има четири победи от шест участия (зад волана на DS3 RRC). Понастоящем той е начело във временното генерално класиране на WRC2 и дори има шанс да спечели титлата в следващия кръг в Испания, където ще му е достатъчно второ място, за да се поздрави с успеха.
Полякът многократно обясняваше през годината, че не мисли за победи, а за трупане на опит. Уелс не влизаше в програмата му досега, но Ситроен смятат, че това рали ще е перфектна възможност да изпита уменията си в най-сериозната категория.
– Подобно фантастично представяне заслужава доверието ни. Чудесните резултати на Роберт тази година се дължат на упоритата му работа и отдаденост – заяви Халид Ал Касими, който ще отстъпи колата си на Кубица.
Шефът на Ситроен Рейсинг Ив Матон бе категоричен, че причината за избора е само една: политиката на отбора да помага на обещаващи пилоти. Другият вариант, който в отбора обмисляха за Уелс, беше Крис Мийк.
– В предишните ни разговори с Роберт бяхме постигнали съгласие, че ще премине в следващата категория, ако спечели титлата във WRC2. Вярно е, че в момента той не я е взел. Но дори да не го стори в Испания, сезонът му въпреки всичко ще е много успешен. Ето защо има пълното право да получи шанс в Уелс. Няма съмнение, че мотивацията и професионалният му подход означават, че може да се бори за силен резултат – допълни Матон.
Самият Кубица първо подчерта, че това е еднократно участие за него, но и че е огромно предизвикателство.
– Рали Уелс не бе част от програмата ми, но съм много щастлив, че ще имам шанса да натрупам ценен опит – допълни пилотът, благодарейки на Ситроен и на останалите си партньори.
Роберт преговаря за следващия сезон както със Ситроен, така и с М-Спорт, но обясни, че ще вземе решение за бъдещето си на по-късен етап. Представянето в последния WRC кръг може да окаже влияние върху това.