Роберт Кубица описа участието си в рали Азорски острови като добър урок. Това бе втора поява за него в старт от европейския рали шампионат, в който той претърпя още един инцидент, но се върна в състезанието и успя да финишира шести.
Полякът спечели общо 7 отсечки от последния кръг в ERC от общо 17 (2 бяха отменени в течение на надпреварата). Той е 13-ти в генералното класиране с 19 точки, а следващото му участие ще в рали Корсика (16-18 май). Любопитно е също така, че при изминали 4 кръга от шампионата и участие в два от тях Кубица е втори по брой етапни победи – 15, след Ян Копецки, който е с 19. Третият в това подреждане Яри Кетомаа има едва 8.
– Беше труден уикенд за нас, особено в отсечките, където нямахме добри бележки заради мъглата по време на тренировките. Но в крайна сметка ралито бе добър урок и определено натрупахме известен опит. Трудно е да направиш добро състезание при първото си участие в дадена надпревара. Трябва да се науча да поддържам темпо на ниво, но не като намалявам скоростта – коментира Кубица.
Още преди началото на надпреварата инженерът на поляка Кевин Щрайф искаше пилотът да кара така, че да трупа опит и да финишира, като даде и съответните инструкции в този дух.
– Ралитата са наистина сложен спорт, особено по отношение на бележките, а и опитът е много важен, всъщност жизненоважен. По първия аспект мога да подобря нещата, по втория – просто трябва да печеля опит. А това става с каране в състезания – отбеляза самият Роберт.
Той водеше в ралито, когато в осмата скоростна отсечка върна темпото и отиде шести заради много гъста мъгла.
– Да не виждаш нищо не е най-добрият вариант за каране. За съжаление в продължение на цели 16 километра видимостта бе 10-15 метра. Бяхме щастливи да довършим дистанцията, тъй като бе трудно да останеш на трасето дори при скорост от около 60-80 км/ч. В един момент вървиш направо, изведнъж пътят се стеснява и удряхме колата странично. Просто си мислехме, че сме по средата на линията, а не бяхме. Не съм тук, за да се състезавам, а за да се уча. Ако рискувах, можех да съм с 20 или 30 секунди по-бърз, но при толкова намалена видимост не знаеш накъде вървиш, както и няма значение дали бележките ти са достоверни. По едно време само чаках да видя къде ще заседнем. Нямам опит в такива условия, в карането при гъста мъгла за толкова дълъг период от време. Намалихме, защото нямаше смисъл да се рискува – обясни впоследствие пилотът.
Кубица обаче като че ли не бе чак толкова внимателен следобед, когато опитваше да навакса изгубеното преди това време. Той твърдеше, че не е натискал прекалено, но се преобърна в оказалия се последен за деня етап (финалният бе отменен).
– Влязохме в десен завой и изтървах колата. Пътят бе много тесен и закачихме насип встрани. Почти успях да я върна на трасето, но за съжаление в последния момент се обърнахме. В края на отсечката успяхме да пооправим малко колелото и продължихме. Не беше заради влошена видимост. Условията бяха много трудни, но и еднакви за всички. Изненадах се от реакцията на колата. Не я очаквах. Не натисках кой знае колко заради лошия ни късмет с мъглата по-рано. До при каране с нормална скорост сцеплението бе много лошо. Инцидентът бе в резултат на грешка. А и изобщо не е забавно да видиш колата си в такова състояние – призна Роберт.
Междувременно полякът потвърди появилата се преди дни информация, че е правил тестове в симулатора на Мерцедес в завода на тима в Бракли.
– Мога да кажа да, бях там. Но не мога да споменавам колко пъти или колко обиколки съм направил. Появи се обаче слух, относно който мога да кажа: да, бях в симулатора на Мерцедес F1 преди време – е цитиран той от autosport.com.
Информацията за посещението на Кубица в Бракли бе на анонимен източник, засякъл пилота на летище Хийтроу в Лондон. На въпроса дали пак ще кара в симулатора на Мерцедес, Роберт отговори, че това е възможно и допълни, че все пак минава през Хийтроу и по други поводи:
– Присъствието ми там не означава всеки път, че отивам в Мерцедес. Не е задължително появата ми на летището да е свързана с това.