Мнозина очакваха Рено R30 да върви значително по-добре по улиците на Сингапур в предходния кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2010 г., отколкото бе реалното темпо на колата. В тима обаче нямат сериозни подобрения по болида, планирани до края на сезона, обяснява Роберт Кубица. Полякът разказва и за предизвикателствата на Сузука, където е следващият старт от Гран при.
– Сузука е една от любимите ти писти през годината. Защо?
– Трудна е, най-голямото предизвикателство като писта и е много, много бърза. Ако преброите броя на наистина високоскоростните завои, преминавани на четвърта или по-висока предавка, то според мен ще са най-много в рамките на една конфигурация в целия календар. Първият сектор е невероятен: S-кривите са като въртележка, страничните сили те удрят от едната в другата страна най-дългите завои и е трудно да запазиш правилната линия, особено ако сбъркаш някъде. Всеки пропуск ти влияе много след това в обиколката. Има и няколко по-бавни завоя, а шиканът, където се спира толкова здраво, е възможно място за изпреварване.
– Защо според теб видяхме толкова грешки миналата година?
– Отчасти заради условията през уикенда: в петък карахме на мокро, в събота сутринта хората можеха да направят по няколко обиколки, но реално границите бяха достигнати едва в квалификацията. Но най-важното е, че има изключително малка възможност за грешки на Сузука, защото няма големи зони за сигурност, така че като нищо може да се озовеш в чакъла. Често хората извън автомобила не осъзнават, че пилотите бъркат, тъй като просто виждат как едно колело стъпва на бордюра и колата излита, след което се връща на пистата. На Сузука не се работи така: сантиметър погрешна траектория и няма как да се върнеш на трасето.
– Харесва ли ти подобно изискване за тотална концентрация?
– Разбира се. Такъв тип писта ми допада много повече, както и такъв начин на каране и състезание.
– В Сингапур се класира на грида и кара в състезанието зад пилотите на топ 3 отборите. Какво представяне очакваш на Сузука?
– Мисля, че ще продължим по подобен начин, тъй като се съревноваваме с трудни противници. Ще дадем най-доброто от себе си, разбира се, но не смятам, че краят на сезона ще ни е особено лесен. Нямаме голямо развитие по болида за предстоящите стартове, така че нещата в голяма степен ще зависят от това колко ще напреднат с колите си съперниците. Това ще е има най-голямо влияние.