Концепцията за ограничаване на бюджетите не може да проработи във Формула 1, заяви спортният шеф на Мерцедес Тото Волф.
Австриецът обясни, че първоначално подкрепял идеята, по която работеше ФИА, но след това осъзнал, че има по-добри начини да се изравнят силите в спорта. Мерцедес и останалите пет екипа, представени в Стратегическата комисия към F1, сложиха край на работата на федерацията за ограничение на бюджетите от 2015 г. Малките отбори обаче, начело с Форс Индия, настояват разходите да бъдат лимитирани, за да имат шанс за оцеляване. Затова всички екипи ще се срещнат на 1 май, за да обсъдят ситуацията и да видят какви мерки могат да бъдат взети.
– Всъщност аз бях за ограничението на бюджетите. Но осъзнахме, че някои от големите отбори не могат да вървят по този път. Ферари са добър пример, защото при тях всичко е едно цяло – производството на серийни автомобили и F1. За тях е трудно всичко да бъде наблюдавано – обясни Волф. – Няма смисъл да се върви срещу два-три големи отбора в името на принципа на лимитиране на бюджетите. Струва си да се приложи решение, което всички могат да следват. Ето защо преглеждаме спортните и технически правила – това може би е верният път.
Волф даде за пример ограничението на тестовете, довело до сериозно намаляване на разходите. Едва тази година тренировките по време на състезателния сезон отново бяха разрешени, но са точно определени от регламента.
– Има много неща, които да проработят. Стараем се да открием най-добрите, за да ги въведем в работата. Искаме ограничение, таван, не желаем война на разходите с останалите екипи. Желанието ни е плавно да намалим разликата между големите и по-малките отбори – допълни той.
Според Волф система за ограничение на бюджетите може да бъде лесно манипулирана, тъй като инженерите винаги откривали пропуски в правилата. Това щяло да доведе до трудно контролиране на бюджетите. Същата теза изрази главният изпълнителен директор на Макларън Груп Рон Денис в началото на годината.