Марката Пежо се впуска в офанзива в „В” сегмента и променя принципите, които управляваха досега обновяването на гамата й. 208 бе създаден, съобразно амбициозна програма за възраждане на малкия автомобил. Продажбите му започнаха през март в Европа, а през 2013 ще се появи и в Латинска Америка.
Тази пролет в Пекин, Peugeotпоказа своя UrbanCrossoverConcept, нова концепция за автомобила във все по-урбанизирания ни свят.
На световното автомобилно изложение в Париж, марката представя концепцията 2008. Този прототип дава нов импулс на международното й развитие. Инженерите и дизайнерите в Европа, Китай и Латинска Америка работят заедно върху този забележителен бъдещ представител на гамата.
Градовете и Пежо се променят заедно
От Сао Паоло до Шанхай, от Лондон до Куала Лумпур, градът живее, расте. Урбанизацията се развива с непознати досега темпове. Ражда се ново поколение градски хора. Свързани, любопитни, те споделят общи страсти и обменят информация за всичко, което се случва на планетата.
Пежо включва няколко континента в проекта за новия си прототип предвид факта, че той ще се продава на различни пазари в света. За тях, екипите на Стил Пежо в Париж, Сао Паоло и Шанхай създадоха градския кросовър 2008. Той ще се произвежда близо до клиентите си, първо във Франция (Мюлуз), след това в Китай (Вухан) и по-късно в Бразилия (Порто Реал).
Марката мобилизира опита си
С близо 15 милиона продадени автомобила от серия 200, Пежо се ползва с доверие в областта на компактните модели. Този имидж е подкрепен от 208, новото лице на Марката в сегмента В. Наскоро Пежо спечели легитимност и в света на Кросовъра, благодарение на успеха на 3008 и вдъхновяващия прототип SXC, показан в Шанхай през 2011.
В желанието си да обедини тези два свята, Пежо създаде концепцията 2008, малък автомобил, който предлага едновременно маневреност, компактност, многофункционалност и стил, насочен към младите жители на града, които го обичат и променят, но използват всяка възможност, за да пътуват извън него.
Уникалността му се крие в елегантността на хечбека и в жизнеността на SUV, съчетани със забележителна многофункционалност и вътрешно пространство. Използвайки прераждането на серия 200, започнало с 208, концепцията 2008 се представя с изключителни размери: 4,14м дължина и 1,74м широчина.
Елегантен и силен
Напълно естествено концепцията 2008 използва стилистиката на Марката. Спортните и изискани линии създават дързък силует, който поставя нови стандарти в сегмента на малките автомобили. Използва ярко жълто с матов лак Velvet, което му придава изключително жизнерадостен вид. По каросерията има няколко елемента Dark Chrome, които подчертават модернизма и елегантността на прототипа.
Чрез хармонията на общия обем, концпцията 2008 успява да направи различни внушения. Предната част е едновременно стилна и енергична. Капакът и калниците излъчват сигурност и сила. Това е усещането, създадено и от дизайна на задната част, където формите внушават здравина и динамика.
Профилът свързва двете части с линия, която започва от скосеното предно стъкло, преминава по покрива и достига до задния спойлер. Тя оформя отлично обтекаем силует с изразителни форми. Задните странични панели подсилват впечатлението за енергичен и стилен автомобил.
2008 се отличава с особеното внимание, с което е изпълнен и най-малкия детайл. За издадената решетка са използвани два материала, подобно на новия Лъв на Марката. Оригиналният дизайн на фаровете носи идентичността Пежо. Техническите функции са отделени с контур, който подчертава остротата на „погледа“. Светлини допълват стила на предната част, подсилвайки нейната изразителност и оригиналност.
Големите колела, дизайнът на подкалниците и пътният просвет подсказват възможностите, които предлага този многофункционален автомобил.
В профил, вдлъбнатината на покрива подчертава горната лайстна на вратите. Този декор, който изглежда инкрустиран върху каросерията, се среща и върху алуминиевия заден спойлер и рейките на покрива, напомнящи за скорост и развлечения.
3-цилиндров бензинов турбо двигател
За да потвърди динамиката и мощта, които изразява дизайнът му, 2008 е оборудван с 3-цилиндров бензинов двигател 1,2 л. от ново поколение, с турбокомпресор и система за директно впръскване на горивото. Енергичен и лек, той допринася за многофункционалността на 2008, осигурявайки мощност от 110 к.с. и разумен разход на гориво и емисии на CO2.
Важен елемент от стратегията down-sizing на Групата, тези 3-цилиндрови двигатели позволяват значително намаляване на вредните емисии и увеличаване на удоволствието от управлението.