Иван Тенчев, наш специален пратеник на Каталуня, Барселона
Техническият директор на Рейсинг Пойнт Андрю Грийн не отрече, че в новия болид на тима са използвани много елементи и идеи от шампионския Мерцедес от миналия сезон. Според него „екипът не е сторил нищо по-различно от това, което са правили много други тимове в миналото”.
„Не мисля, че стореното от нас е особено ново. Отбори са го правили и ще продължат да го правят“, заяви той. „За нас бе голям риск да променим философията си в изграждането на колата в посоката на Мерцедес, след като преди това години наред следвахме тази на съперниците от Ред Бул. Но в крайна сметка отидохме на 7-о място при конструкторите и решихме да поемем този риск. Той бе логичен и от гледна точка на използваните от нас двигател, скоростна кутия и задно окачване от Мерцедес. При всички случаи обаче колите ни са различни, като наклон например”.
Грийн обясни, че през миналото лято тимът е решил да промени напълно болида, да започне на чисто на бял лист хартия и да следва идеите на Мерцедес, в което той не вижда нищо нередно
Най-доброто време на Серхио Перес тази сутрин допълнително внесе напрежение около колата на Рейсинг Пойнт и моторхоумът на тима бе претъпкан за срещата с Грийн. Техническият директор обаче бе видимо спокоен и изчерпателен.
„В средата на миналата година видяхме, че RP19 не може повече да се развива и няма напредък. Решихме, че е крайно време да сменим концепцията“, продължи инженерът.
„Бихме го направили и по-рано, но през 2018 г. нямахме ресурси и продължихме да развиваме старата концепция. Да я доработваме още обаче вече не беше приемливо. Бихме искали тръгнем в тази посока и по-рано, но нашият тим е малък, с около 400 души и нямахме нужните ресурси.”
Според Грийн в някаква степен промяната във философията би могла да е по-добра база и за колата през 2021 г.