Три модела KONA Electric поставиха рекорд за пробег с едно зареждане. Задачата беше с едно зареждане на батерията всеки автомобил да измине повече от 1,000 километра. Напълно електрическите субкомпактни джипове преодоляха изпитанието, известно като „хипермилинг“. До напълно изтощена батерия те изминаха съответно 1018 км, 1024 км и 1026 км. Те постигнаха консумация съответно от 6,28 кВтч/100 км, 6,25 кВтч/100 км и 6,24 кВтч/100 км, което е доста под стандартната стойност от 14,7 кВтч/100 км, определена от стандарта WLTP.
Hyundai Kona Electric sets new travel range of over 1,000 km https://t.co/IiLC3lyOm0
— The Korea Herald (@TheKoreaHerald) August 14, 2020
По време на тридневните тестове и трите 100% серийни градски SUV-а смощност 150 KW (204 к.с.) са управлявани от редуващи се шофьори. Системите за помощ на автомобилите не са използвани. Инженерите на Dekra, експертната организация ръководеща теста, контролираха всичко върви гладко. Те следяха използваните автомобили и водеха запис за всяка от 36-те смени на шофьорите.
Никой друг производител не е предприемал такъв практически тест досега. Предварителните оценки бяха много предпазливи. Техниците на Hyundai бяха изчислили теоретичен пробег между 984 и 1,066 километра за симулирано шофиране със средната скорост на движение в рамките на града. Това беше предизвикателство за екипите, защото шофирането по енергоспестяващ начин изискваше концентрация и търпение през лятното време.
Три екипа се състезаваха един срещу друг на Лаузицринг: екип от тестови шофьори от списание Auto Bild, един с техници от отдела за продажби на Hyundai Motor Deutschland и екип, състоящ се от членове на пресцентъра на компанията и отдела за маркетинг.
Въпреки, че използването на климатик не беше забранено, никой от екипите не го използва. Не бе използвана и развлекателната система на KONA Electricоста, а цялата налична мощност бе използва единствено за задвижване. Остана включена само дневната светлина за шофиране, за да се спазят законовите изисквания за движение по пътищата. Като гуми бяха използвани стандартните гуми с ниско съпротивление при търкаляне на Nexen Nfera SU1 в размер 215/55R17.
Средната скорост на отборите след над 1000 километра разстояние беше между 29 и 31 км/ч. Въпреки че това на пръв поглед може да звучи бавно, трябваше да се постигне при типични условия за движение в градовете, включително часовете на пик и смяна на светофара, както и в зоните от 30 км/ч на жилищните райони. „С този тест KONA Electric демонстрира потенциала си като ефективен и екологичен лайфстайл SUV“, казва Юрген Келер, управляващ директор на Hyundai Motor Deutschland GmbH. „Това доказва неговата пригодност за ежедневна употреба и показва, че що се отнася до нашите електрически превозни средства, тревожността за пробег с едно зареждане на батерията трябва а да е минало.“