Комисията за Формула 1 към ФИА заседава днес в Женева и ще разглежда някои наистина интересни въпроси във връзка със спорта. В нея участват 26 души – 12 представители на отборите, 8 представители на организаторите на стартове (4 от Европа и 4 от останалите надпревари), двама спонсори, по един представител за двигателите и гумите, президентът на ФИА Жан и Бърни Екълстоун (като представител на Formula One Group).
Един от обсъжданите въпроси ще са молбите от страна на Рено, Лотус и Върджин за смяна на имената. Първият тим иска да стане Лотус, а вторият – Катерам. След дълъг спор кой е истинският наследник (като отбор) на Колин Чапман и дори съдебно дело, двете страни постигнаха споразумение помежду си, но трябва да получат изрично разрешение за смяната на имената. Третият екип пък иска да се превърне само в Маруся – досега бе Маруся Върджин. Всичко това се налага, тъй като ако се прекръстят самостоятелно, отборите няма да получат полагащите им се от годишните приходи на F1 средства.
Комисията трябва да разгледа също така ситуацията със стартовете в Бахрейн и Корея за догодина. Политическата обстановка в близкоизточното кралство все още е доста напрегната. Тази година състезанието отпадна именно заради бунтовете там и сблъсъците на протестиращи с полиция и армия. В Корея пък вече (след само две надпревари на пистата Йонгам) са недоволни от високата такса за домакинство. След старта преди броени седмици и Екълстоун заяви, че не е доволен от организаторите, като той въобще не желае да намалява исканите пари.
Проблемът с неизлизащи за бързи обиколки автомобили в третия квалификационен сегмент е част от дневния ред, както и – за пореден път – въпросът с клиентските коли. Последните дискусии са продиктувани от съмнения, че определени отбори имат твърде високи облаги от техническото си сътрудничество с по-големи от тях екипи – като това на Форс Индия с Макларън например.