Автомобилите от Формула 1 ще имат нова защита на главините на колелата, за да се избегнат инциденти като този на Марк Уебър от Гран при на Германия, когато недобре закрепеното задно дясно колело на RB9 удари оператора на FOM Пол Алън. Той имаше две счупени ребра, строшена ключица, натъртвания и сътресение след инцидента.
Новото устройство няма да позволи колелото да изпадне, в случай че гайките не са закрепени както трябва.
Екипите са наясно с промяната в правилата от няколко седмици, като отборът на Макларън вече тества устройството в петъчните тренировки на Спа, а ще направят същото и следващата седмица на Монца.
Спортният директор на Макларън Сам Майкъл сподели, че тази промяна може да окаже влияние върху работата на механиците при смяна на гуми:
– Изпробвахме го на колата в петък в Белгия и вероятно също така ще го сложим на болида в петък на Монца. Малко по-различно е и когато правиш питстопове за около 2 секунди, дори периферните неща могат да окажат голямо влияние. Само малка промяна в дизайна може да обезпокои механиците и цялата им рутинна работа.