Втори и в трите части на квалификацията бе Люис Хамилтън (Макларън), който утре ще се нареди на първа редица до Себастиан Фетел (Ред Бул) на старта за Гран при на Австралия. Англичанинът бе с твърдите гуми (хард) в Q1, но даде най-бързите си времена в следващите два сегмента с меката смес (софт).
Най-интересно накрая бе, че скоростта му бе оптимална не в първа бърза, а в следващите обиколки от серията. Самият пилот бе щастлив от тура, с който взе второто място от Марк Уебър и заяви, че колата върви фантастично.
– Беше смело решение да направим толкова драстични промени в болида и бяха положени невероятни усилия, за да се случи всичко. изумителен обрат! Колкото и да съм доволен от днешното представяне обаче, KERS-ът спря да работи по средата на последния ми бърз тур. Имах останали 40%, които не можах да използвам. Те щяха да ми помогнат с около две десети. Но е добре да знам, че платформата определено е стабилна и може да се надгражда върху нея – сподели още Хамилтън.
Той бе категоричен, че състезанието е дълго и няма да бъде спечелено в първия завой, както и че има още доста работа по МР4-26.
– Въпреки всичко смятам, че мога да взема надпреварата от настоящата си позиция – и ще се постарая Себастиан да се изпоти утре!
Дженсън Бътън се нареди четвърти, като дори имаше повод да се разочарова, след като бе забавен от Нико Розберг, а след това Фелипе Маса се завъртя точно пред него.
– Беше малка каша, но пък в Q3 така и не извлякох максимума от колата си, която обаче въпреки всичко е огромна стъпка напред спрямо тази в тестовете. Но болидът да е издръжлив и сравнително бърз е невероятно окуражаващо, дава ни страхотна мотивация. Нямам търпение за утрешната надпревара. Миналата година направих страхотно състезание от четвърта позиция, сега се надявам на същото – заяви англичанинът.