Труден старт на сезона имаше японският пилот Камуи Кобаяши, но успя да спечели първа точка в Турция със Заубер. По този повод 23-годишният състезател разказа какво чувства в отговор на въпросите на пресслужбата на тима си.
– Какво означава спечелването на тази точка да теб?
– Отборът свърши наистина страхотна работа този уикенд. Преживяхме някои наистина трудни ситуации в предходните стартове, така че бе наистина чудесно и двете ни коли да финишират в Истанбул, като освен това спечелихме и точка. Но тя е само една и не бива да сме удовлетворени от нея. Това може да е само първа стъпка.
– Кое има по-голямо значение: топ 10 в квалификацията за трети път или класиране в същата зона в надпреварата?
– Квалификацията определено означава повече за мен, защото показва истинското ми представяне. В състезание може някой да няма късмет, което да повлияе на твоето класиране или пък нещо при теб самия да се повреди. Това прави резултатите от надпреварите различни по смисъл. Квалификацията е за чиста скорост. Според мен, ако подредим нещата както трябва, имаме шанс всеки път да се класираме в последната част на квалификацията.
– Как се мотивираше след отпаданията?
– Понякога не беше лесно да се преборя с лошия спомен, като например с инцидента в Мелбърн, когато загубих предното си крило. Но мотивацията никога не ми е била проблем. Обичам да се състезавам, а целите ни винаги са били реалистични. Искаме да печелим точки, но не мечтаем да побеждаваме в състезания от утре.
– Какви са очакванията ти за следващите стартове?
– Канада ще е нова писта за мен. Не съм я карал дори на симулатора, така че ще я уча в свободните тренировки. Ясно е, че други пилоти ще имат предимство в това отношение, но това не е проблем за мен. Като цяло чувствам, че вървим в правилната посока. Подходът ни към работата, напасването на екипа се подобриха и беше прекрасно да видя как механиците се усмихват в Истанбул – за първи път след състезание! Дотогава виждах само разочаровани лица в неделя вечер. Сега всички искат да запазят позитивното чувство. С подобренията по болида съм убеден, че ще се справим на ниво в бъдеще.
– Кое е най-важното, което все още трябва да учиш?
– Има много неща! Имам едва четири пълни състезателни дистанции във Формула 1 – две миналата година и две през тази. А това не е много, така че трябва да се труди наистина упорито, да уча непрекъснато – управлението на гумите например. В началото на надпреварата в Истанбул бях прекалено агресивен с гумите и към края виждах последиците. Това е нещо, което изисква опит, за да се овладее.
– Каква е работната ви връзка с Педро де ла Роса?
– Педро е прекрасен човек и при неговия опит е наистина прекрасно, че ми е съекипник. Аз съм новак, а той знае всичко и го споделя с мен.