Китай е близо до завръщане в световния рали шампионат догодина. Пътуването до такава далечна дестинация обаче не се посреща особено ентусиазирано от участващите в първенството автомобилни производители, така че има спънки за доизглаждане.
Календарът за 2014 г. ще се обсъжда от WRC комисията към ФИА на 24 май. Ако тогава бъде приета предварителна подредба на надпреварите за догодина, то тя може да се ратифицира от Световния моторспорт съвет на федерацията месец по-късно. В нея може да бъде включено рали в Китай – първото, откакто Дидие Ориол спечели единствената надпревара там през 1999 г.
– Работим по това за догодина – заяви WRC мениджърът Мишел Мутон на въпрос на Аутоспорт относно шансовете за връщане на Китай в календара.
Отборите обаче не са особено въодушевени от тази перспектива. Шефът на Ситроен Ив Матон обясни, че по принцип Китай е интересна дестинация, но трябва да има смисъл в ходенето чак до там.
– Само придвижването ще ни отнеме три дни и ще е страшно скъпо. Нямаме желание да похарчим куп пари и след това да се състезаваме в рали по средата на нищото. Състезание в малко населено място би било добре, ако се промотира правилно. Но все пак е по-хубаво да сме в голям град – обясни Матон.
Моторспорт началникът във Фолксваген Йост Капито допълни, че е необходимо да се спазват определени WRC стандарти, а той не вижда такова нещо в кандидатурата на Китай.
– Не бива да тръгваме натам на всяка цена. Ако ралито не е на нивото на световния шампионат, просто не отиваме. Няма кой знае какви проблеми с настоящия календар. Да, необходими са ни още няколко надпревари извън Европа, но те трябва да отговарят на стандартите и да са със съответното качество. В противен случай стойността на целия шампионат пада – добави той.
Мишел Мутон настоя, че WRC комисията няма да допусне включването на кръг, неизпълняващ споменатите от Капито стандарти. Тя каза също така, че влизането на определена надпревара в сериите ще означава, че тя разполага с необходимата инфраструктура.