КИА Моторс регистрира продажбата на 5-милионния компактен SUV и бестселър на марката – Спортидж. Представен на световните пазари през 1993 г., четвърто поколение Спортидж празнува своята 5 милионна продажба, точно на 25-та годишнина от лансирането му. Последната версия на модела с дебют през 2016 г. е по-популярна от всякога с реализирането на средно 38 000 продажби на месец в световен мащаб през 2017 г.
„Горди сме, че успяхме да достигнем този важен етап от развитието на нашия бестселър и да регистрираме 5-милионната му продажба. Широката популярност на Спортидж в световен мащаб е доказателство за неговите безспорни характеристики, изключително атрактивен дизайн и високо качество,” каза Ho Sung Song, Изпълнителен вицепрезидент, Отдел международни дейности, КИА Моторс
„За периода от 1993 г. до сега КИА Спортидж се превърна в един от най-търсените компактни SUV модели на международните пазари, а успехът му доведе до разработването и конструирането на поредица кросоувъри в гамата на марката, които очакват своята бъдеща премиера.”
През 2016 и 2017 г., Спортидж надмина продажбите на представителя в Б-сегмент Рио и се превърна в глобален бестселър на КИА. Убедителните продажби на модела през първите 2 месеца на 2018г., съответно 36 632 и 32 930 броя, още веднъж затвърждават позицията му на лидер в гамата на южно-корейския авто-производител.
КИА Спортидж дебютира през 1991г. на автосалона в Токио, представяйки “Urban SUV” концепцията на марката за компактен и практичен SUV с он- и оф-роуд характеристики. Моделът постигна изключителен успех с регистрирани 500 000 продажби.
След 7-годишен цикъл на производство, продажбите на второ поколение Спортидж възлизат на 1 223 776 броя в международен мащаб. Трето поколение от модела надхвърли 1 милион продажби по света само за 4 години от лансирането му.
Четвърто поколение Спортидж се отличава с прогресивен дизайн, практичност, удобство, комфорт, иновационни технологии и редица системи за сигурност и безопасност.
КИА Спортидж е носител на престижни и международно признати награди за дизайн, като ‘iF Design’ и ‘red dot’. Моделът е отличен и с най-висок рейтинг за сигурност от IIHS – независима, неправителствена американска организация с научна и образователна дейност, посветена на пътната безопасност.