Кевин Магнусен няма намерение да се връща в F1. Бившият пилот на Макларън, Рено и Хаас не се интересува от предложения на отбори, които нямат достатъчно конкурентна кола.
Датчанинът участва в общо 119 състезания в периода 2014-2020. В края на 2020 г. той и Ромен Грожан бяха освободени от Хаас за сметка на Мик Шумахер и Никита Мазепин.
Оттогава Магнусен се състезава зад волана на Кадилак в американския шампионат WeatherTech SportsCar Championship (IMSA) с отбора на Chip Ganassi Racing. Toй успя да запише първи успех на пистата в Детройт и се качи на подиума в четири поредни надпревари. Също така участва в едно състезание за отбора на Макларън в Индикар.
„Имах само два дни подготовка преди първото ми състезание в Индикар. Знаех, че ще ми бъде трудно, защото не бях правил никакви тестове с такъв болид“, сподели Магнусен.
„Не исках да казвам не. Беше ми трудно, но си помислих, защо не? Това е забавната част от живота ми.“
Датският състезател сподели, че сега животът му е много по-различен. След като дълги години бе в средата или дъното на колоната, той най-накрая получи отново възможност да се бори за победи и подиуми.
„Останалата част от кариерата ми ще бъде изпълнена със състезания, в които мога да се боря за победата. Каквото и да правя, няма да участвам в нещо ако знам, че няма да спечеля.“
„Искам да съм ангажиран. Успехът е основният ми фокус и приоритет. Не искам да върша нещата наполовина“, каза той.
Така той на изключва на 90% възможността да се завърне в F1, където броят на отборите, които могат да се борят за победа, остава твърде малък.
„Бях там, карал съм в F1“, коментира той за времето си в Гран при. Най-добрият му резултат остава дебютът в Австралия през 2014-та, когато финишира втори зад Нико Розберг. За разлика от това Кевин записа само една точка в последния си сезон с тима на Хаас.
„Бях там в продължение на седем години и ми беше приятно през повечето време. Но от спортна гледна точка, като спортист, не беше достатъчно задоволително да бъда в такава позиция.“
„Беше страхотно преживяване“, продължи той.
„Радвам се, че успях да го направя. Мечтаех за F1 още от дете, така че се чувствам наистина привилегирован да сбъдна своята мечта и да направя кариера в F1.“
„Ще видим какво ще донесе бъдещето. Все още съм сравнително млад и се надявам да ми остават много години в моторните спортове. Надявам се осъществя някоя от моите мечти в този вид спорт.“
9X8 on track. Can’t wait to drive it! 🔥@TotalEnergiesRC @peugeotsport @FIAWEC @24heuresdumans @24hoursoflemans @Michelin_Sport pic.twitter.com/CbDCP4qJ2p
— Kevin Magnussen (@KevinMagnussen) January 18, 2022
Освен надпревари в САЩ, Кевин Магнусен ще се състезава с новия Hypercar на Пежо в световния шампионат за издръжливост (WEC). Датският пилот ще си партнира с Густаво Менензес и Люик Дювал. Другият автомобил ще бъде каран от двама бивши пилоти от F1 в лицето на Жан-Ерик Верн и Пол ди Реста.