В техническото превю на Мерцедес Гран при преди неделното състезание на пистата Монца екипът е постави акцент върху работата на системата за генериране на кинетичната енергия – KERS.
След подробното обяснение на начина на работа и интересни подробности (като тези, че системата в колите от F1 e 10 пъти по-малка от тези в масовото производство) от тима предоставят любопитна информация за използването на системата на прочутата писта.
Трасето е най-бързото в календара и на него двигателите са натоварени на максимални обороти в продължение на 2/3 от времето във всяка обиколка. Системата KERS би могла да добавя сила, с която темпото във всяка обиколка са е по-добро с 0,4 сек, най-ефективно в 4 точки на пистата – на излизането от 2, 7, 10 и 11 завои. Това са местата, където има най-значително ускорение от ниска към висока скорост.
След натискането на бутона от пилота, командата и допълнителната мощност се добавя към въртенето на задните гуми само за 20 мили секунди!
Според специалистите от германо-британския екип, общото подобряване във времето за обиколка не е кой знае колко голямо и се доближава до това в Унгария – 0,3 сек, но е от ключово значение (както и на Хунгароринг, където с използването на KERS станаха изключително много изпреварвания).
Самото генериране на енергия в батериите пък не би трябвало да е никакъв проблем на Монца, където има 6 много тежки спирания за 1, 4, 6, 7, 8 и 11 завои и общо в 12% от всяка обиколка колите спират, което прави по 10 сек. във всеки тур.