Ред Бул са оправили проблемите си със системата KERS, която им създаде сериозни неприятности в първите три старта от сезон 2011 г. във Формула 1. Твърдението е на съветника на отбора и собственика на компанията за енергийни напитки Дитрих Матешиц – Хелмут Марко – и е направено пред немския вестник Билд.
Болидът RB7, създаден от Ейдриан Нюи, безспорно е най-бързата кола в Гран при понастоящем и единствените грижи идват именно от KERS-а. В Австралия липсата на системата нямаше толкова голямо значение, но в следващите надпревари това се оказа решително в битките на Себастиан Фетел и Марк Уебър със съперниците им. И докато на Сепанг екипът все пак се справи, то на трасето до Шанхай изгуби за първи път през 2011 г. Австралийският пилот пък не е изкарал и един уикенд без някакви грижи с устройството, а това допълнително го затруднява на писта.
При това положение най-сериозната задача на Ред Бул в триседмичната пауза от старта в Китай до Гран при на Турция бе именно KERS-ът, чийто конкретни проблеми са описани подробно в последния брой на списание ClubS1 (138, май).
Марко обаче е убеден, че всички проблеми са изгладени:
– Всичко с KERS-а ни е наред, направихме някои модификации по време на великденската почивка. Сега е добре и работи.