Главният изпълнителен директор на Формула 1 Чейс Кери заяви, че няма да принуждава отбори да останат в спорта, ако решат да се оттеглят, въпреки че са подписали новия договор Конкорд. Това негово изявление бе прието от някои наблюдатели като косвено потвърждение на информацията, че контрактът съдържа клауза, позволяваща на тимовете да се оттеглят година за година. Тоест ако даден екип иска да напусне F1 за 2022 г., трябва да уведоми ръководството на спорта до 31 март 2021 г.
„Изградили сме петгодишна структура, но няма да принуждаваме отбори да се състезават, ако не желаят да го сторят“, заяви Кери
„Според мен те всички се вълнуват за бъдещето. Изградихме структура, която дава ръководните принцип – не само за разпределение на доходите, но и за управлението, техническите и спортните правила, които ще ни позволят да работим заедно и да постигаме ръст. Определени детайли ще останат между нас и нашите партньори. Смятахме обаче, че разпределението на приходите е твърде изкривено. Сега ще е по-балансирано, като същевременно ще продължи да награждава постигнатия на пистата успех. Новата структура обаче ще даде на всеки отбор възможността да изгради стабилен бизнес модел и необходимите средства да е конкурентоспособен на пистата.“
„Смятаме, че когато тези нови условия се комбинират с ограничението на бюджетите, то наистина ще изградим здрава основа за по-добри надпревари и по-силен бизнес“, допълни Кери пред Скай Спортс.
Преговорите за намаляване на бюджетите предшестваха тези за Конкорд-а заради предизвиканата от коронавируса криза. Първоначално заложената стойност от 175 милиона долара бе свалена до $145 млн. за 2021 г. След това годишните харчове ще бъдат намалени още – до $135 млн. Според Кери този лимит в комбинация с промененото разпределение на приходите трябва да помогне за по-голяма стабилност на отборите и повишаване на конкурентоспособността.
По време на уикенда за Гран при на Белгия някои шефове на екипи бяха попитани дали ще потвърдят наличието на клауза в новия Конкорд, позволяваща изтеглянето на екипи
„Споразумението е строго конфиденциално, така че няма да дам информация за него“, заяви Кристиан Хорнер от Ред Бул. „Но мисля, че в предходния случай компаниите трябваше да предоставят гаранции. Случаят с този контракт не е такъв, което го прави много по-разумен в определени области. Важно е да разглеждаме споразумението като договор за сътрудничество. Всички работим за Формула 1 – да подобрим продукта, състезанията и т.н.“
Ръководещият Хаас Гюнтер Щайнер обясни, че краткосрочното планиране е възможно, но не особено рентабилно.
„Теоретично е осъществимо, но практически си губиш времето и парите, ако планираш година за година. Според мен повечето отбори го разглеждат като петгодишен договор и нямат намерение да се оттеглят по-рано“, допълни той.
BEST OF TEAM RADIO: BELGIUM 🎬
It’s Kimi and his drink again… 😎
Watch our full edit of the best team radio clips from an emotional weekend at Spa ⬇️#BelgianGP 🇧🇪 #F1
— Formula 1 (@F1) August 31, 2020