Шефът на Ситроен Оливие Кенел благодари официално на Петер ван Меркстейн младши за това, че отстъпи автомобила си DS3 WRC на Петер Солберг за първия кръг в Швеция (10-13 февруари 2011 г.).
През сезон 2011 и Меркстейн и Солберг ще карат клиентски рали коли на Ситроен. Проблемът е, че от компанията се страхуват, че няма да могат да се справят навреме с поръчката на норвежеца, който е подписал договора си сравнително късно.
От Ситроен бяха решили да дават колите на клиентите си според това кой е подписал договор с тях първи. Това определено бе холандецът Ван Меркстейн. Солберг обаче ще има пълна програма в рали шампионата, т.е. иска да кара във всичките 13 ралита. А при положение, че колата му не е готова преди рали Швеция, това няма как да се случи.
От друга страна Ван Меркстейн ще се състезава в 10 кръга и по тази причина реши да отложи дебюта си и да не кара в Швеция, предоставяйки автомобила си на Солберг.
По този повод шефът на тима на Ситроен Оливие Кенел заяви:
– Петер Солберг подписа последен, но той възнамерява да се състезава във всичките 13 ралита. Искам да благодаря на Петер ван Меркстейн, защото благодарение на него Солберг ще кара в Швеция. Той му даде колата си за това рали.
В резултат Ван Меркстейн ще дебютира във втория кръг от шампионата в Аржентина.
Проблемът идва и от факта, че от Ситроен бяха решили да стартират сезон 2011 с четири подготвени коли DS3 WRC. По тази причина техническият мениджър на Ситроен Рейсинг Ксавие Местелан-Пиньо обясни:
– Петер ван Меркстейн първи подписа договор с нас, после Кими Райконен каза, че иска кола и после Петер Солберг, но не разполагахме с кола за Петер. Бе невъзможно на старта на сезона, защото не разполагам с достатъчно шасита или двигатели. В миналото, на всички клиентски екипи давахме стара версия на C4 WRC. Сега обаче колата е нова и всички клиенти трябва да получат новата кола.