Начало MotoGP News Кейси Стоунър не харесва асфалтовите зони за сигурност в MotoGP

Кейси Стоунър не харесва асфалтовите зони за сигурност в MotoGP

220
0
Кейси Стоунър и Франческо Баная
Кейси Стоунър и Франческо Баная, снимка Дукати

Кейси Стоунър не харесва асфалтовите зони за сигурност в MotoGP. Според двукратния световен шампион големите участъци с асфалт по пистите е най-лошото нещо, което се е случвало в този спорт.

В близкото минало повечето трасета са имали зони за сигурност от чакъл и трева. През последното десетилетие повечето от тези участъци бяха заменени от асфалтово покритие с цел ако даден пилот допусне грешка, да може да се завърне на пистата.

Тази година MotoGP постави сензори в зоната за сигурност около бордюрите. Те бяха оцветени със зелен цвят и целяха да ограничават преминаванията извън очертанията на пистата. Състезателите имаха право да нарушават това правило четири пъти. Ако се превиши този лимит се дава наказание с преминаване през дългата обиколка.

Годината не се размина без фатални инциденти в малките класове. Това породи сериозни дискусии относно безопасността на пилотите в мотоциклетния спорт. Бившият пилот на Хонда и Дукати Кейси Стоунър смята, че прилагането на правилата е проблем. Според него участниците в Моto3 карат твърде агресивно. Австралиецът смята, че най-голям принос за по-безразсъдното каране на състезателите е повечето асфалтови зони за сигурност.

„Според мен трябва да има повече яснота или окончателни решения относно пилотирането и такива неща. Преди години нямаше толкова проблеми. Пилотите не си правят сметка и прескачат лимита. Не очаквайте да бъдат спрени от някакви ограничители, боядисани в зелено“, коментира Стоунър.

„Никой вече няма страх. Ако някой допусне грешка, минава през асфалтовата зона за сигурност и се връща в състезанието. Преди не беше така. Тогава всички внимаваха много повече да не преминат през тревата. В момента положението е „Хей, ще го настигна, няма значение дали ще изляза от трасето, защото има достатъчно асфалт извън него“. Мисля, че всеки трябва да се научи да има малко уважение един към друг“.

„Това не се отнася само за младите момчета. Виждал съм много по-опитни и зрели състезатели, които все още правят подобни неща. Всичко това произтича от правилата и наказанията. Те са твърде гъвкави и недостатъчно категорични и ясни. Ако имаше по-сурови наказания, нямаше да се стига до тези неща“, завърши Кейси Стоунър.

Австралиецът сложи край на своята кариера през 2012 на едва 27-годишна възраст. Последното му каране на мотоциклет от кралския клас бе през 2018, когато все още беше в ролята на тест пилот на Дукати.