Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Кандидатите за кокпита на Райконен се увеличават

Кандидатите за кокпита на Райконен се увеличават

35
0
Кими Райконен

Кандидатите за кокпита на Кими Райконен, който няма да участва във финалните две надпревари от сезон 2013 г. във Формула 1, се увеличават непрекъснато. Според последните слухове бившият пилот от Гран при Виталий Петров е предложил услугите си на Лотус, но в Енстън не проявили интерес към него.

След като Нико Хюлкенберг пък реши да остане за последните стартове от настоящия сезон със Заубер, в списъка има четири имена: Давиде Валсеки, Пастор Малдонадо, Хейки Ковалайнен и най-новото попълнение – Себастиен Буеми. Отказът на немския пилот да се присъедини към тима дори се тълкува като цялостна смяна на настроението му и се смята, че вероятността да остане в швейцарския екип е по-голяма, отколкото да се присъедини към Лотус.

Очаква се днес или най-късно утре отборът да обяви кой ще кара в САЩ и Бразилия.

Междувременно собственикът на екипа Жерар Лопес изрази трудно сдържано раздразнение от случилото се с Райконен и последвалите негативни отзиви. Наличието на валидна причина за това финландецът да приключи предсрочно сезона си не попречи на приказките, че това става точно, когато разправията за заплатата му стана публично достояние. Световният шампион за 2007 г. обяви в Абу Даби, че не е получил и едно евро през 2013 г. и на фона на това обвиненията, че не е екипен играч заради разправията по време на Гран при на Индия, го бяха засегнали сериозно.

Въпросът опира основно до здравето на Райконен и му желая бързо възстановяване. Операцията обаче идва в много неудобен момент за Лотус. А аз познавам спорта, в който участваме. Непрекъснато чета негативните заглавия и като че ли никой не се интересува от факта, че решихме да спасим компания с около 500 служители. Да, наясно сме, че Формула 1 не е благотворителна организация, но има огромна разлика в това какви средства получават отделните отбори от приходите на спорта. Топекипите не са управлявани по такъв начин, че да получават по-високи инвестиции – те просто взимат повече пари. И не защото са по-добри, а защото явно са по-важни. Ние започваме стометровия спринт от стартовата точка за 200 метра и въпреки това стигаме до подиума – заяви Лопес пред Ди Велт.

Пазарът на пилоти е особено напрегнат този сезон. Хюлкенберг е смятан за ключов по отношение разплитането на ситуацията, като се твърди, че той трябва да реши дали иска да кара за Лотус или Заубер. Малдонадо разполага с най-много спонсорски пари от всички и едва ли ще има затруднения да си намери отбор. Свободен ще се окаже и Серхио Перес, след като Макларън явно предпочитат Кевин Магнусен. Мексиканецът също има солидна подкрепа. Място най-вероятно ще си търси и сънародникът му Естебан Гутиерес. Засега Заубер все още нямат договор със Сергей Сироткин, но е известно, че руските им инвеститори настояват сънародникът им да получи титулярно място в Хинвил. Форс Индия също не са потвърдили кои ще са състезателите им за догодина.