Изградена на изкуствено направения остров Нотр Дам, пистата Жил Вилньов, домакин на седми кръг от F1, е едно от високоскоростните трасета в календара на Гран при със средна скорост от 215 км/ч. Специфична е комбинацията от дълги прави, където болидите надминават 300 км и бавни технични завои. Също така атмосферните условия се променят непрекъснато, което е предпоставка за една интересна надпревара. Не случайно мнението на Серхио Перес е, че състезанието в Канада може да награди пилота боец:
– Въпреки че не сме там, където искаме (като представяне), се надявам в Монреал да направим още една стъпка напред. Мисля, че можем да имаме добър уикенд. Това е състезание, което може да награди боеца, защото често е непредвидимо.
Асфалтът на трасето е гладък, няма сцепление и за надпреварата на Жил Вилньов Пирели избра да предостави гуми суперсофт и медиум, като на трасето ще има и две DRS зони.
Съотборникът на Перес Дженсън Бътън коментира, че това е една от пистите, които харесва и очаква с нетърпение състезанието там:
– Винаги съм се наслаждавал на Гран при на Канада. Също като Монако, състезанието в Канада е нещо, подобно на приятна лотария – но за разлика от Монте Карло пистата Жил Вилньов е високоскоростна и с малко грип.
Бътън има приятни спомени от Канада и по-специално от надпреварата през 2011 г., която спечели, изпреварвайки Себастиан Фетел две обиколки преди финала:
– Отиването в Канада винаги носи приятни спомени от състезанието ми през 2011-та. Минаването от последно на първо място наистина показва, че във Формула 1 всичко е възможно. Въпреки че няма да пристигнем в Монреал като фаворити, правим последователен напредък. Там винаги има допълнителната мотивация, че можеш да имаш изненадващ резултат в това състезание.
Шефът на Макларън Мартин Уитмарш сподели, че надпреварата в Канада е една от най-добрите за годината и че пистата поощрява смелото пилотиране:
– Пистата има естествен ритъм, който насърчава смелото каране, но и наказва грешките с тесните си зони за сигурност и безкомпромисни бетонни стени. Настилката на трасето е абразивна, без сцепление, а правата в последната част е идеална за продължителни битки и изпреварвания.