Властите на щата Калифорния дадоха разрешение на електрическия вариант на Ford Focus да се придвижва по специалните ленти за автомобилен транспорт, по които се движат коли с двама и повече пасажери. От такава привилегия в момента се ползват хибриди и електромобили с нисък разход на гориво със срок до началото на 2015 г.
В началото на месец март Агенцията по охрана на околната среда на САЩ направи проверка на икономичността на Ford Focus, който според замерванията изразходва електроенергия в смесен цикъл, равняваща се на 2,2 литра бензин на 100 км.
Това е най-ниският показател сред всички пътнически автомобили, продавани в САЩ. До скоро класацията за най-икономичен автомобил се водеше от Nissan Leaf (2,4 л/100 км).
Собствениците на електрическия Ford Focus също ще могат да разчитат на допълнителни субсидии от страна на щата, като по сега действащите нормативни документи при закупуването на електромобил или хибрид САЩ подпомагат собственика със $7,5 хил. След като използват автомобила три години, клиентите закупили модела на Ford ще получат и облекчение при плащане на данъците си в размер на още 2,5 хиляди долара. Самият автомобил се продава в Америка на цена от $39 хил.
Освен собствениците на електрическия Focus разрешение да шофират по специалните ленти за движение имат и водачите на автомобили като Chevrolet Volt и Nissan Leaf.
Според предвижданията на властите на щата Калифорния, това облекчение, чието действие започна от 1 януари т.г. и приключва на 31 декември 2014 г., би трябвало да повиши потреблението на автомобили с нисък разход на гориво и минимални нива на отделяните в атмосферата вредни емисии.
За постигането на тези цели също така се планира до 2020 г. броят на зарядните станции за електромобили да се увеличи толкова, че да може да се обслужват 1 млн. автомобила.