Кал Кръчлоу остава тест пилот на Ямаха през 2022 и 2023. Британецът приключи своята активна състезателна кариера през 2020 и оттогава изпълнява тази роля в японския отбор. Той замени трикратния световен шампион Хорхе Лоренцо.
TEST RIDER COMFIRMED 📣@calcrutchlow will continue his work as Yamaha Factory Racing Official Test Rider in 2022 and 2023 🔥 #2022Loading | #MonsterYamaha | #MotoGP pic.twitter.com/vu5qF0mqHW
— Monster Energy Yamaha MotoGP (@YamahaMotoGP) January 31, 2022
Кръчлоу направи дебюта си в MotoGP през 2011 с тима на Tech 3 Ямаха. Преди това се състезаваше в световния Супербайк шампионат (WSBK). След като прекара три сезона в тогавашния сателитен тим на Ямаха, Кал се прехвърли в Дукати през 2014. В крайна сметка той напусна италианския производител в края на годината, след като записа само едно качване на подиума.
През 2015 британският пилот подписа с екипа на LCR Хонда. Тогава започна най-успешният период в неговата кариера. Първият му успех бе на мократа чешка писта Бърно в средата на сезон 2016. Кръчлоу записа още една победа тази година в Гран при на Австралия. Третият и последен негов успех бе в Гран при на Аржентина 2018. В крайна сметка с мотор на Хонда Кал записа 3 победи и 10 подиума.
След много труден и изпълнен с травми сезон 2020, той реши да сложи край на активната си състезателна кариера и прие ролята на тестов и резервен пилот на Ямаха.
Кръчлоу направи изненадващо завръщане на стартовата решетка в първото състезание на Ред Бул Ринг. Тогава той заместваше контузения Франко Морбидели в екипа на Ямаха SRT. Това се случи и във втората надпревара на австрийското трасе.
В уикенда за домашното му състезание във Великобритания Кал караше заводския мотор на Ямаха, заменяйки напусналия Маверик Винялес. Последното му състезание за 2021 бе Гран при на Арагон. В крайна сметка той така и не успя да стигне до зоната на точките, като най-доброто му класиране бе 16-та позиция на пистата Моторланд Арагон.
Кръчлоу продължава работата си по изпитанията на новия мотор на Ямаха и ще вземе участие в предсезонните тестове. Все още не се знае дали ще го видим да кара с уайлдкард по време на някой от състезателните уикенди на сезон 2022.
„Щастлив съм, че ще прекарам още две години с Ямаха като официален тест пилот. Според мен всички участващи страни трябва да продължат работните си отношения от миналата година. Отново ще вложа 100 % от себе си в успеха на този проект“, каза Кръчлоу.