Кими Райконен подписа договор с екипа на Рено за две години, Витали Петров притежава договор за следващата, а шампионът в GP2 Ромен Грожан напира да се завърне във Формула 1. След днешния ден въпросът, дали има бъдеще за Кубица в отбора изглежда решен.
Фактите са ясни. Кубица няма договор за следващата година, въпреки това шефът на екипа, който от новата година ще носи името Лотус, Ерик Булие, подчерта многократно, че екипът има намерение да подкрепи полякът при завръщането му във Формула 1. Това предложение важи и след подписването на договора с финландеца, както потвърди самият Булие.
„Всички сценарии са възможни“, обясни французинът. „Ще трябва да се разбера с Роберт и неговия мениджър, за да науча как изглежда графикът за завръщането му.“
Булие не изключва напълно възможността, Кубица да се завърне дори в средата на следващия сезон. Все пак той иска ясен отговор от поляка. Отборът би подкрепил завръщането му с каране на симулатор и стари болиди само при условие, че той се обвърже дългосрочно с отбора. Така Булие реагира на спекулациите, че от Ферари са предложили на поляка да тества за тях. Възможност, която бе отречена в последствие от Маранело.
Все още не е взето решение, кой ще е съотборник на Райконен.
„Ще потвърдим втория си пилот, когато можем да го направим“, продължи Булие. „Това трябва да стане съвсем скоро.“
На пръв поглед това изявление е изненадващо, защото Петров има договор и за следващия сезон. Освен това той води и доста спонсори след себе си, но след критиките му към отбора в последните седмици и не особено доброто му представяне в последните състезания, кокпитът му явно не е сигурен.
Грожан явно е най-сериозният му съперник, защото французинът успя да спечели титлата в GP2, има опит във Формула 1 и самия отбор, и е менажиран от компанията Гравити, която както и отбора е собственост на Жерар Лопез. Бруно Сена и Рубенс Барикело пък вече не изглеждат сериозни кандидатури.