Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Как ще отсъжда ФИА при инциденти от тук нататък? Различно с различните...

Как ще отсъжда ФИА при инциденти от тук нататък? Различно с различните стюарди!

1666
0
Люис Хамилтън, Макс Верстапен
Люис Хамилтън и Макс Верстапен; снимка: Пирели

Пилотите от Формула 1 искаха яснота от рейс контрола какво им е позволено да правят на пистата, след като молбата на Мерцедес за преразглеждане на ситуацията между Люис Хамилтън и Макс Верстапен от Бразилия бе отхвърлена. Джордж Ръсел, който е един от директорите на асоциацията на състезателите (GPDA – Grand Prix Drivers Association) бе особено недоволен от липсата на конкретно обяснение по време на брифинга в петък.

„За съжаление вчера не се стигна до някакви изводи. По принцип разбирам, че нещата трябва да се разглеждат случай по случай на пистата. За мен ситуацията не е дори близо до нормална, а доста отвъд границата. Ако това бе последната обиколка на състезанието, според мен наказанието на Макс щеше да е неизбежно. Не може да спреш 25 метра по-късно и да правиш това. Макс не бе наказан просто, защото Люис спечели надпреварата. Но последствията не бива да са фактор при преценката дали да има санкция. Постоянно ни повтарят, че резултатът не се взима предвид – разглежда се само инцидентът“, заяви Ръсел.

„При станалото с [Юки] Цунода и [Ланс] Строл – Цунода не трябваше да бъде наказван за това. Той имаше право да опита маневрата, нищо не излезе извън контрол, нямаше блокиране на колела и той си взе връхната точка на кривата.“

Люис Хамилтън посочи, че разяснението било „различни решения с различни стюарди“.

„Всички – освен Макс [Верстапен] – искаха яснота, но не стана много ясно. Още не е съвсем ясно кои са лимитите на пистата. Очевидно вече не е бялата линия. Ние просто искаме постоянство. Ако за всички ни във всички сценарии се постъпва като за миналото състезание, тогава нещата са наред.“

„Казаха ни, че ще е различно с различните комисари“, каза още Хамилтън

Съотборникът му Валтери Ботас заяви, че пилотите не са получили ясно обяснение какво могат да правят на пистата и какво не.

Карлос Сайнц посочи, че трябва да се премисли целият подход при взимането на решения.

„Ясно е, че пилотите не разбират напълно какво се случва в зависимост от станалото на пистата. Аз трябва да знам дали мога да изляза настрани от външната страна и какъв ще е резултатът ако го сторя. Предупреждение? Или е позволено само веднъж? Дали има възможност да го сториш няколко пъти и тогава да те предупредят, а после да може пак – например за четвърти път? Или директно е наказание като в Австрия? Ние търсихме отговори, Майкъл [Маси] ни даде някои, но знаем, че понякога мненията на Майкъл и стюардите не винаги са едни и същи. Всичко трябва да е максимално черно-бяло“, коментира пилотът на Ферари.

Фернандо Алонсо неколкократно този сезон посочва, че правилата се прилагат непостоянно

„По-добре е да са черно-бели. Да видим дали ще можем да подобрим ситуацията – според мен това не е проблем само на ФИА, а и на пилотите, отборите. Всички трябва да работим заедно, за да подобрим правилата. Обяснението на ФИА по последния казус има смисъл, но не е в съответствие с предишни решения. Но… те (ФИА – б.р.) винаги са прави. Това е проблемът.“

 

View this post on Instagram

 

A post shared by FORMULA 1® (@f1)