Големият проблем на Лотус тази година е в инсталирането на задвижващата система Рено, заяви Аяо Комацу.
Тимът от Енстън изживява безкрайно труден сезон, след като закъсня с болида Е22 от самото начало, пропусна първия тест и след това трябваше да догонва съперниците като развитие. Отборът бе сред най-големите съперници на Ред Бул в последните години от доминацията на екипа от Милтън Кийнс, но сега трудно взима точки – има едва 8 след 16 проведени старта. Лотус е едва осми при конструкторите, докато през 2012 и 2013-та бе четвърти.
– Големият проблем не е в аеродинамиката сама по себе си, както мнозина мислят, защото колата ни изглежда различна. Големият проблем всъщност е в инсталирането на задвижващата система. Не в самата нея, а по-скоро в начина, по който е при нас, защото ние не сме в състояние да използваме пълния й капацитет, а разположението й е такова, че е в основата и на недостиг на сили на притискане в аеродинамиката – обясни рейс инженерът на Ромейн Грожан в ексклузивно интервю за ClubS1.
Инженерът разказва още в интервюто (в брой 176 на списанието) за пътя си до Формула 1, както и за работата си с Грожан – колко важно е да се изгради връзка с пилота и как влияе тя на представянето.
Тимът на Лотус пък ще изпробва ново предно крило по време на уикенда в САЩ, търсейки решения за следващия сезон. Техническият директор Ник Честър обясни, че елементът просто ще бъде монтиран на тазгодишния болид без допълнителни промени по колата, за да се събират данни.
– Изпитанията ще са за трупане на информация за аеродинамиката. Това е част от подготовката ни за E23 Hybrid, колата ни за догодина. Не говорим за крайния вариант на носа да Е23, а за компонент в стила на бъдещия нос. Не очакваме нищо като представяне, тъй като не е предназначен за Е22, но въпреки това може да се получи интересно сравнение – каза Честър. – Почти всички ни ресурси вече са прехвърлени към Е23. Приключваме работата по първото състезателно шаси, като това върви по график. Почти сме довършили охладителната система и скоростните кутии. Освен това обсъждаме различни неща с Мерцедес относно инсталирането на задвижващата система. По-голямата част от окачването е готова, така че се справяме.
Новият нос ще бъде изпитван само в първата петъчна тренировка, като тимът ще реши в последния момент кой пилот да провежда теста.