Форд Фиеста бе първата ми собствена кола и заради преживените с нея щастливи моменти остава мой любим автомобил и до ден днешен.
Запазил съм спомена за удобството и лекотата в използването й, затова винаги с внимание следя появата на всяко ново поколение.
Настоящата генерация е на пазара от 3 години, а благодарение на използвания нов 1-литров бензинов двигател EcoBoost тя стана още по-икономична и популярна.
Дизайнът е още по-добър, а пътното поведение на Фиеста продължава да бъде сред отличниците на пазара и неслучайно Фиеста е най-продаваният малък автомобил в Европа, втори след Фолксваген Голф по продажби въобще.
С любопитство пътувам до шоурума на Мото-Пфое в Младост, за да взема за тест най-новата специална версия на Фиеста.
Бях я виждал вече на едно представяне и външността й ме грабна. Тривратият модел е вдъхновен от глобалните модни тенденции за силни цветови контрасти. Наситен червен цвят (Race Red) с контрастен лъскав черен покрив и други елементи, кант около долната и горната предна решетка, престилка в предната броня и огледала в контрастен черен цвят, както и 17-цолови алуминиеви джанти.
Тунинг пакетът предлага предни и задни спортни брони, странични прагове и заден спойлер на покрива.
С влизането в колата виждам, че интериорът е не по-малко пипнат. Автомобилът е с лъскава черна централна конзола и дръжки на вратите, черен кожен волан и кожух на скоростния лост с червени шевове, черни стелки с червени шевове и черни спортни седалки с контрастни червени шевове и външни бордове.
Странно само ми изглеждат и многото бутони на табло и съм сигурен, че в следващия модел ще са силно редуцирани.
Настанявам се в удобните спортни седалки, подкарвам колата и усещам мощта на цели 140 к.с. от 1-литровия EcoBoost. Това е най-мощният еднолитров двигател в масово произвеждан автомобил досега. Отличава се с уникално управление и настройки на турбокомпресора, променливи фази, междинен охладител и управление на газта за 12% повече мощност и още по-спортно преживяване зад волана с ускорение 0-100 км/ч за 9 секунди и максимална скорост от 201 км/ч, като едновременно с това осигурява 4,5 л/100 км разход на гориво.
Маршрутът, по който съм решил да направя теста, е разнообразен.
Смятам да посетя Велинград и да тествам бързата Фиеста по магистралата, по първокласния път до град Септември и живописното дефиле на Чепинска река. Цялото трасе е в прекрасно състояние след ремонт и има възможност за едно приятно пътуване!
Спортното окачване, по-стегната задна ос и настройките на електрическото сервоуправление осигуряват по-високо съпротивление и повече обратна връзка от волана. Това означава стабилност в завоите, а променените предавателни числа на 5-степенната скоростна кутия и максималният въртящ момент от 180 Нм, който при режим Overboost за кратък период от време достига до 210 Нм (полезно при изпреварване), ме прави пъргав и уверен на пътя и изпитващ истинско удоволствие от шофирането.
Страхотният външен вид на колата събира погледите на всички на пътя, а удобното пътуване на моите двама спътници и еднозначното им одобрение чак ме изненадват.
С неудоволствие връщам колата в шоурума след двудневното каране. То добави нови приятни емоции към спомените ми за моята първа Фиеста и затвърди мнението ми, че моделът е най-смисленият малък автомобил на пътя, който искрено препоръчвам на всеки.
Накрая получавам и още една важна информация – цената на тази специална версия е 31 900 лв.