Кими Райконен отново изпита своето Ферари SF15-T с новия аеропакет в първата тренировка в Монако. Той се отказа от голяма част от елементите в Барселона, като там обясни, че със старите детайли колата поне му е по-позната.
Анализът на Скудерията е показал, че проблемите на Райконен, а и на Себастиан Фетел в голяма степен са били свързани не с ефектите от работата на самите нови елементи, а на липсата на механично сцепление, особено в първи сектор на Каталуния.
За да се стабилизират все пак колите са били избрани настройки, които пък са дали суперголяма разлика с Мерцедес в третия сектор на трасето в Испания.
В днешните тренировки настройките на колата бяха други и Кими, както и Фетел, бяха с новия пакет плюс специални елементи за Монако. Финландецът обясни, че истинската стойност на подобренията тепърва ще се разкрива.
„Мисля, че на всяка писта нещата ще са различни”, каза Райконен. „В Барселона беше трудно, но тук всичко ще се получи по-добре, както и на някои други писти до края на сезона. Със сигурност ще има писти, на които сме по-силни. Ясно е, че ситуацията не е идеална за нас, но целта е да се развиваме и все пак това се случва.”
В типичния си стил Кими отхвърли въпросите за договора си с Ферари и евентуалната му смяна с Валтери Ботас.
„О, не знам, питайте Ферари какво ще правят. Аз не се тревожа, времето ще покаже какво ще стане”, каза той.