Макс Верстапен, синът на бившият пилот от Формула 1, Йос Верстапен ще бъде титулярен пилот в екипа на Торо Росо през 2015 г. Със своите 17 години и пет месеца за старта на сезона холандецът ще стане и най-младият състезател в историята на Гран при. Той ще бъде съотборник на Данил Квят и ще замести Жан-Ерик Верн, който явно не използва по най-добрия начин дадените му три години като пилот на Торо Росо.
„Разбира се, това е нещо невероятно, още не мога да повярвам и съм изключително радостен“, заяви Верстапен младши пред Servus TV. Холандецът призна, че постигането на договорката между двете страни е станала преди няколко дни, но той не е можел да сподели открито радостта си. „Не можех да говоря много, въпреки че много хора ме питаха, какво ще правя през следващата година.“
„Ние сме радостни да приветстваме Макс в отбора“, заяви и тим шефът Франц Тост. „Смятаме, че той е изключително талантлив пилот, един от най-надарените от неговото поколение и сме убедени, че разполага с необходимата зрялост и психическа устойчивост, за да се справи с това предизвикателство.“
В това е убеден и д-р Хелмут Марко, който е сред главните инициатори на този ход.
„Той се справи чудесно с преминаването от картинг спорта във Формула 3, като се ориентира чудесно при трудни обстоятелства“, разкри мотивите за привличането Марко пред Servus TV. „Той използва главата си. Нашият първи разговор в Грац бе доста дълъг и забелязах, че разполага с изключителна зрялост за своята възраст. Вярваме, че той е изключителен талант и смятаме, че без всякакъв риск ще го подготвим за Формула 1.“
Верстапен участва в състезания с едноместни болиди за първа година, след като миналата година стана европейски и световен шампион в картинг спорта. Още от началото на сезона той постигна успехи в европейската Формула 3 и след осем победи е на второ място в генералното класиране.
Верстапен се нарежда сред имена като Деймън Хил, Майкъл Андрети, Жак Вилньов и Нико Розберг, който са минали по стъпките на бащите си и са карали във Формула 1.
Той не е и първият пилот, който преминава във Формула 1 с доста ограничен опит в едноместните болиди. Кими Райконен премина в отбора на Заубер през 2001 г. след едва 23 състезания във Формула Рено след излизането си от картинг спорта.