Невероятно изравнени сили демонстрираха пилотите на Ред Бул и Ферари в последната тренировка преди днешната квалификацията за Гран при на Германия. На изсъхващата настилка на пистата Хокенхайм те подобряваха времената си до последната секунда с рядко виждана последователност. Най-добро време все пак постигна Себастиан Фетел с Ред Бул, пред Фернандо Алонсо (Ферари), Марк Уебър (Ред Бул) и Фелипе Маса с второто Ферари. Зад карето се нареди Нико Розберг с Мерцедес, който бе по-бърз от Люис Хамилтън (Макларън) и съотборника си Михаел Шумахер.
Минути преди последната тренировка над трасето заваля поредния дъжд. Температурата бе едва 20 градуса. Ярно Трули и Витантонио Лиуци първи излязоха на пистата, следвани от Тимо Глок и Сакон Ямамото. Повечето опитаха пистата с интермедии, но Адриан Сутил излетя от пистата и на колата на Розберг сложиха гуми за екстремно мокро. Хамилтън също излезе с интермедии, но и той не бе стабилен. Снощи бе решено новата конфигурация на ауспусите на пода този път да бъде запазена и за него и Дженсън Бътън тази тренировка бе особено важна за последни настройки на новата система за обдухване на дифузьора от горещите изгорели газове.
Около 15-ата минута изненадващо на пистата отново излезе за втори опознавателен тур Фетел. Минута по-рано Лукас ди Граси направи първата пълна обиколка – 1:37.406 мин с гумите за екстремно мокра писта. С интермедии Фетел подобри това време сериозно – 1:29.911 мин. В следващия тур вече бе с 1:28.330 мин, после слезе до 1:27.311 мин и 1:25,988 Алонсо също излезе на пистата с интермедии, а Нико Розберг все пак пробва с гуми за екстремно мокро. Алонсо започна с 1:36.146 мин и последваха турове за 1:33.144, 1:29.754 и 1:27.338 мин.
Механиците проверяваха предна лява спирачка на Хамилтън. Проблем в съединителя пък спря Сутил, който с усилия се опитваше да стигне до бокса. Оказа се обаче, че повредата е в полуоската и това означаваше още по-сериозен ремонт преди квалификацията.
В това време Де ла Роса и Кобаяши направиха топобиколки, с които заеха второ и трето място зад Фетел. Условията се подобриха, дъждът бе спрял и в средата на времето на пистата бяха вече и Шумахер и Маса, но не и пилотите на Макларън и Марк Уебър. Маса излезе начело още във втората си бърза обиколка с интермедии и стигна до 1:24.542 мин, но претовари малко колата и гумите и се прибра в бокса. Лиуци обясни, че в средата има още мокри участъци, но 90% от пистата вече е суха.
Бътън излезе на пистата и започна с четвърто време – 1:25.183 мин и след още тур се прибра.
20 минути преди края Буеми пръв започна серия със сухи гуми, Уебър и Хамилтън още стояха в бокса. Пилотът на Торо Росо оглави класирането с 1:23.364 мин, което означаваше, че асфалтът е достатъчно добър и за сухи гуми. Буеми бе с 1:21.396 мин в следващия тур и пилотите един по един започнаха да излизат с твърдите сухи гуми.
Уебър най-после се появи на пистата, като започна с първи тур за 1:22.809 мин. Във втория вече бе най-бърз – 1:20.360 мин.
Фетел и Алонсо пък този път изчакаха с излизанията си и решиха да карат направо с меките гуми. Хамилтън бе с хард и от 1:23,733 и в следващата трети с 1:21,058, движейки се в трафик.
Маса на свой ред поведе с твърдите сухи гуми като слезе под 1:20 мин на обиколка, но Уебър отново излезе напред – 1:18.675 мин. Бътън с видимо балансирана кола направи тур за 1:19.100 мин и стана втори. След още обиколка точно Дженсън бе най-бърз – 1:18.578 мин. Уебър също слезе под 1:19. Маса на свой ред пак бе най-бърз. Условията се подобряваха с всяка обиколка.
10 минути преди края Алонсо и Фетел излязоха на пистата и с меките сухи гуми от типа супер софт. Алонсо се върна бързо в бокса без обиколка. Но след това поведе с 1:16.805, Фетел бе втори с 1:16.915 мин. Уебър стана трети, а Маса четвърти. След още по една обиколка Уебър бе лидер – 1:16.568 мин. Фетел бе още по-бърз с 1:16.087 мин. Уебър отново излезе напред, след което Алонсо пак стана пръв, слизайки под 1:16 мин на обиколка. След още тур Уебър бе още по-бърз, както и Фетел, но и Алонсо подобри времето си и стана втори.