Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Изпреварванията този сезон може да са по-трудни

Изпреварванията този сезон може да са по-трудни

3758
0
Карлос Сайнц
Карлос Сайнц пред Верстапен на тестовете, снимка: Дан Иститийн/Ред Бул Контент Пуул

Изпреварванията във Формула 1 този сезон не само няма да са по-лесни. Но изглежда, че дори може да бъдат по-трудни. Това смятат много от пилотите и шефовете на отборите след първите 4 дни предсезонни тестове в Барселона. Според Нико Хюлкенберг от Рено, който постигна най-доброто време за всички дни, положението е абсолютно същото, като миналата година.

Изглежда че по-голямото предно крило създава повече турбулентен въздух и ако има движеща се кола отзад, той я дестабилизира значително. И това компенсира в голяма степен намалените вихри от ограничените елементи на предното крило и дефлекторите.

В тази връзка по време на тестовете Фетел каза, че не разбира защо крилата отново са станали по-широки. Защото именно широките спойлери бяха проблема преди и затрудняваха изпреварванията. Като например през 2009 г., когато имаше драстична промяна в правилата с цел намаляване на аеропритискането.

Именно Фетел и Люис Хамилтън демонстрираха в 3-ия ден, че положението не се е подобрило.

Себастиан кара доста обиколки зад Карлос Сайнц и неговия Макларън. Преди да го доближи плътно, германецът го настигаше с по 2 секунди на обиколка. Но когато се оказа зад испанеца, съобщи по радиото, че няма шанс да го изпревари. Защото не е достатъчно близо. Хамилтън пък описа като цяла вечност прекараното време зад Райконен.

„Новите правила не ни донесоха абсолютно нищо, каза съветникът на Ред Бул Хелмут Марко. – Те просто ни костваха много пари. Пилотите ни казаха, че те още усещат същата турбуленция при движението зад друг автомобил.“

Техническият директор на „биковете“ Ейдриън Нюи дори се опасява, че положението за пилотите отзад може да е още по-тежко. „Те губят същата притискаща сила, както преди, каза британецът. – А колата е нестабилна, защото сега ги няма вертикалните елементи на предното крило, които да контролират въздушния поток.“

В тази връзка техническият бос на Рейсинг Пойнт Андрю Грийн обобщи: „Не изграждаме колите си така, че да направим карането на колата зад нас по-лесно. Гледаме автомобилът ни да е възможно най-бърз. И за да го направим, въздухът трябва да минава в страни от предните колела.“