От Иван Тенчев, наш специален пратеник в Австрия
Шефът на Пирели във Формула 1 Марио Изола коментира, че връщането към повече от един доставчик на гуми ще е разрез с политиката на ограничаване на разходите, която всички се опитват да наложат в Гран при.
„Знаете, че едно подобно състезание ще означава още тестове и развитие. Те ще изискват огромни средства от екипите, опитващи се да изравнят силите с бюджетен таван”, каза италианецът на днешната пресконференция.
Той благодари на петте екипа – Мерцедес, Уилямс, Рейсинг Пойнт, Макларън и Рено – за разумното решение да отхвърлят връщането на гумите от 2018 г.
„Това би означавало отново да има оплаквания от грейнинг и блистъринг. Пак щяхме да се върнем към всички проблеми, които искахме да избегнем от миналия сезон”, продължи Изола. Той обясни още, че подобна промяна би създала и възможни проблеми от гледна точка на безопасност, а това не би било добре. „Направихме гумите такива, както поискаха от нас и съжалявам, че не всички ги използват еднакво.”
Новият шеф на Макларън Андреас Зайдл напълно подкрепи Изола
Той каза, че трите водещи екипа разполагат с почти едни и същи ресурси, но един от тях се справи по-добре от останалите и това се вижда на пистата, а връщането към старите гуми не би било добре решение за никого. Що се отнася до използването на повече от един доставчик на гуми, Зайдл бе категоричен, че вероятно и това няма да е панацеята в спорта.
„При един и същи доставчик на гуми имаме сезони, в които един отбор доминира. Но се случват и такива години, в които силите са по-изравнени и е много оспорвано. Затова не съм сигурен дали това ще е най-доброто решение”, заяви германецът. Той подчерта, че от огромно значение за спорта като цяло ще е реалното въвеждане на бюджетния таван и изравняването на силите.
A close shave. Our tyres get so well looked after, that they even receive a gentle shower and shave after the session. Luxury. #Fit4F1 pic.twitter.com/CFkXkav00A
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) June 28, 2019