Нов лост е бил забелязан на машините Yamaha Factory MotoGP на Валентино Роси и Хорхе Лоренсо по време на тестовете преди началото на сезона. Малкият лост се намира между лоста за съединителя и ръкохватката от лявата страна на мотора. От Yamaha първоначално мълчаха по отношение на точното предназначение на малкия лост. Всъщност, на моторите на Honda подобен допълнителен лост бе забелязан в средата на миналия сезон.
Тим директора на Yamaha Масимо Мерегали потвърди, че лостът е свързан с най-новата трансмисия за 2014 г. и не е съединител. Очевидното предимство на скоростните кутии с бърза смяна на предавките (seamless gearbox) се пести време при ускорение, като по-кратките и по-плавни превключвания правят мотоциклета по-стабилен. Това е много полезно при ускорението при излизането от завоите. Въпреки че малко закъсняха, от Yamaha продължават да развиват своята предавателна кутия с бърза смяна.
Смята се, че предимството на Honda е при спирането преди завоите, тъй като пилотите на RCV не им трябва съединител, когато свалят предавките от висока към ниска. Когато са на трасето, промяната скоростите на Honda са едва доловими при здраво спиране.
Валентино Роси казва: Honda имат бърза смяна от висока към ниска предавка. Ние не. Това е проблем, за който ние настояваме от Yamaha да поработят.
Хорхе Лоренсо хвърли съмнение върху това дали актуализацията, свързана с новия лост, действително ще бъде представена в първото състезание за сезона: Ние се опитваме да направим бърза смяна при спиране като Honda , но за момента това е по-лошо в сравнение с миналата година.
Фактът, че лостът е толкова малък предполага, че не е предназначен да се използва при състезателни скорости. Като теория най-правдоподобно изглежда, че лостът се използва моторът да се превключи на неутрална. Той може да се използва, като се оптимизира безпроблемно ефектът, който се появява по време на работа. Новите скоростни кутии на Honda и последната на Yamaha може да се премества на неутрална между първа и втора при превключването на предавките – 1 – N -2-3-4-5-6. На теория може да ес предположи, че този лост е поставен за безопасност, а неутралната трябва да се включи само при натискането на този специален лост. Може да се предположи, че с този лост се стартира байка, а местоположението му доказва, че пилотът няма случаен достъп до него.