Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Издръжливостта на гумите под въпрос за състезанието

Издръжливостта на гумите под въпрос за състезанието

18
0
Себастиан Фетел

Издръжливостта на гумите вероятно ще е ключов фактор за изхода от Гран при на Сингапур, 14-ти кръг от световния шампионат на Формула 1 за 2011 г. Пирели предоставиха на екипите най-меките смеси от гамата си софт и суперсофт. След петъчните свободни тренировки няколко пилоти споменаха за по-бързо от очакваното износване – сред тях Люис Хамилтън (Макларън). Фелипе Маса (Ферари) пък бе категоричен, че този път разликата между представянето на двата типа е по-голяма от обичайната.

Най-добрите времена във вчерашните свободни сесии бяха постигнати с възможно най-меката смес – тя дава възможно най-високо сцепление, но въпросът е колко време ще издържи в състезанието. Задните гуми са особено сериозно натоварени в 23-те завоя от конфигурацията на уличното трасе. Като цяло обаче сериите със софт бяха между 10 и 12 тура в първите изпитания, а във вторите най-дългата поредица стигна 16 обиколки.

Това бяха едни от най-важните тренировки за цялата година и броят пилоти с проблеми в тях ни показа колко е трудно да се работи в Сингапур – коментира моторспорт директорът на Пирели Пол Хембри. – Тук е наистина сложно да се намерят правилните реглажи, особено с много гориво. Засега сме доволни от поведението на гумите ни. Разликата в представянето им бе около секунда, но отделните отбори бяха с различни количества бензин, така че точната картина зависи от анализите.

От съществено значение за стратезите (освен износването) пък е и фактът, че в Сингапур един питстоп отнема най-много време в сравнение с всички останали трасета в календара. Това включва влизането, смяната на гуми и излизането от бокса и възлиза на повече от 30 секунди.