Изборът на гуми за рали Монте Карло си остава лотария. Това коментира спортният директор на Фолксваген Йосат Капито броени дни преди началото на прочутата надпревара. С нея започва тазгодишния сезон в Световния рали шампионат. Немският отбор започва сезона като фаворит, след като през миналия сезон тримата пилоти Себастиен Ожие, Яри-Мати Латвала и Андреас Микелсен завършиха на първите 3 позиции в класирането от шампионата. Ожие пък записа 3-ата си поредна титла и е фаворит за короната и през новия сезон. Неговите два съотборници обаче няма да се дадат лесно, като Микелсен има и нов навигатор – Андерс Ягер.
Заради променливото и непредсказуемо време в Монте Карло обаче нещата за фаворитите могат лесно да се объркат ако бъде направен грешен избор на гуми. Затова състезанието там е най-тежкия възможен начин да започнеш един нов сезон в WRC. През тази година то ще включва 16 скоростни отсечки или общо 377.59 км. Сред тях ще бъде и прочутия етап „Кол дьо Турини”. Първите 2 отсечки ще бъдат в четвъртък вечерта, следват 6 в петък и още 5 в събота и 3 в неделя. В надпреварата ще участват общо 90 екипажа, 15 от които с коли от WRC.
„Няма по-голямо предизвикателство в ралитата от Монте Карло, каза още Капито. – Нужно е да имаш пилот и навигатор, който да се разбират перфектно. Освен това трябва екипажът, отговарящ за времето, обслужващия колата екип и разузнавачите на трасетата да работят в хармония. Но трябва да имаш и късмет, защото надпреварата си е като хазарт.”
За това говори и фактът, че през годините често времето е било толкова променливо, че в една отсечка времето е било сухо, а към средата и по трасето има навалял сняг, който се увеличава с наближаването на нейния край. Затова е много трудно да се избере дали да се тръгне с гуми за сухо или зимни такива. Или пък дали да се стартира с гуми за сняг с шипове или без.