Начало Автомобили Заводът на IVECO в Улм ще произвежда камионите Nikola TRE

Заводът на IVECO в Улм ще произвежда камионите Nikola TRE

672
0
Nikola TRE
снимка: Nikola Motor Company

Заводът на IVECO в Улм, Германия ще произвежда тежкотоварните камиони Nikola TRE. Това стратегическо и ексклузивно партньорство бе осъществено успоредно със сделката, посредство която CNH Industrial придоби дял в Nikola на стойност $250 млн. Тежкотоварният електрически Nikola TRE пък бе представен през декември 2019 г. Моделът е първа стъпка към електрически вариант със захранване чрез горивни клетки (FCEV).

Съоръжението в Улм е развоен и производствен център на IVECO

Разположен е в сърцето на Баден-Вюртемберг, където производството на подобен тип модели се развива много бързо. Провинцията влага сериозни средства за финансиране на научноизследователски и развойни проекти в тази област. Наред с това немското правителство има национална проектостратегия за насърчаване работата на компаниите в посока на водородните технологии. Тя предвижда влагането на 2 милиарда евро за програма за иновации в сферата.

„Транспортът на дълги разстояния с нулеви емисии се превръща в реалност”, коментира главният изпълнителен директор на CNH Industrial Хубертус Мюлхаузер.

Първият етап от проекта включва инвестиция от 40 милиона евро за модернизиране на съоръжението. Очаква се стартът на производството да започне през първото тримесечие на 2021 г.

Първите доставки на Nikola TRE са планирани за същата година

„Nikola TRE е най-модерният камион със съчленено шаси в света. Той ще продължи да задава стандарта в сектора на автомобилите с нулеви емисии сега и в бъдеще”, заяви CEO-то на Nikola Motor Company Тревър Милтън.

„Решението TRE да се произвежда в град Улм е добра демонстрация как се създават работни места, насърчават се иновации и се вдъхва доверие у новите доставчици на части. Светът е готов за транспорт с нулеви емисии и съвместното предприятие между Nikola и IVECO ще бъде пионер в този сектор.”

Първи в производство ще влязат камиони 4×2 и 6×2 със съчленено шаси. Те ще са  захранвани чрез електрически батерии, с модулна и мащабируема конфигурация от батерии с капацитет до 720 kWh и електрически силов агрегат, доставящ до 480 kW постоянна мощност. Заводът в Улм ще получава готови модули от испанските предприятия на IVECO във Валядолид и Мадрид. Компаниите имат разработена и версия със задвижване чрез горивни клетки. Тя ще бъде изпитана в рамките на финансирания от ЕС проект H2Haul през 2021 г., за да бъде пусната на пазара през 2023 г.