Начало Moto News История на Гран При на Германия

История на Гран При на Германия

90
0

Този уикенд е стартът за Гран При на Германия на пистата Заксенринг. Това е 76-ия път, когато мотоциклетната Гран При посещава Германия. Ето някои факти за дългата история на състезанията в този страна.

– Првата мотоциклетна Гран При, която е в Германия е на Западна Германия, на пистата Солитюде през 1952 г., където състезанието се гледа от 400 000 зрители. Ирландецът Ред Армстронг печели в класовете 350 и 500 куб. см с Norton. Домашни победи печелят Руди Фелгенхайер в клас 250 куб. см с DKW и Вернер Хаас в клас 125 куб. см с NSU.

– Първата Гран При в Източна Германия (ГДР) бе на Заксенринг през 1961 г. Оригиналната писта з тва състезание бе на затворен маршрут от обикновени шосета от пътната мрежа с дължина 8.73 км.

– Гран При на Източна Германия има всяка година на Заксенринг до 1972 г., когато бе определено, че трасето на обикновени пътища  твърде опасно за състезание.

– Статрът в Западна Германия е всяка година от 1952 до 1990-а, когато се обединяват Източната и Западната част и стават единна Германия. Четири различни писти са домакини на състезанията през този период – Солитюде, Шьотен, Нюрбургрин и Хоканхайм.

– След сливането всяка година има състезания за Гран При на Германия от 1991 до 1994 г. на Хокенхайм, в следващите 3 години на Нюрбургринг, а от 1998 г. на новата писта Заксенринг.

– Освен традиционните състезания от Гран При, в Германия е имало и едно състезание – Гран При на Баден-Вюртенберг през 1986 на Хокенхайм, само за класовете 80 и 125 куб. см.

– Новопостроената писта Заксенринг първоначално е само 3,508 км с една къса секция от трасето по старото трасе по обикновен път. По-вече модификации на пистата бяха направени през 2001 г., а после и през 2003 г., и като резултат пистата се увеличи на дължина на 3.671 км.

– Тази година ще бъде 17-ото състезание на новата писта Заксенринг.

– Откакто състезанията се върнаха на Заксенринг през 1998 г., шестима германски пилоти са били на подиума: Ралф Валдман – 3-и през 1999 г. в клас 250, Стийв Йенкнер – 3-и в 125 през 2002 г., Щефан Брадъл – втори в 125 през 2008 г.,  Сандро Кортезе – 3-и през 2010 г.  в 125, Брадъл е втори и през 2011 г. в Moto2, а Кортезе спечели през 2012 г. в Moto3.

– Откакто бяха въведени 4-тактовите мотоциклети в MotoGP през 2002 г., Honda е най-успешният производител на Заксенринг с 6 победи, следвани от Yamaha  с 3 и една италианска марка с една победа.