1954 г. Мерцедес-Бенц триумфално се включва пак във Формула 1 с двойна победа на Хуан Мануел Фанджо и Карл Клинг в Гран при на Франция. Този старт е и дебют за модел W196 с 2,5-литров 8-цилиндров двигател. Фанджо триумфира още 3 пъти и печели световната титла.
1955 г. 6 победи печели Мерцедес-Бенц с W196. Стърлинг Мос за първи път триумфира в Гран при на Великобритания. Фанджо е пръв в 5 надпревари и взима втора корона в световния шампионат с Мерцедес.
1988 г. Ново завръщане – с швейцарския тим на Заубер при спортните прототипи, като Мерцедес работят с партньорите си AMG и в немския шампионат за туристически автомобили DTM.
1989 г. Мерцедес-Бенц печели титлата при конструкторите в световния шампионат за спортни прототипи, а Жан-Луи Шлесер взима короната при пилотите. C9 е с двоен триумф и в 24 часа на Льо Ман.
1990 г. За втори пореден сезон Мерцедес-Бенц са първи при конструкторите и пилотите в световните серии за прототипи с Жан-Луи Шлесер/Мауро Балди. Младите пилоти на концерна Михаел Шумахер, Хайнц-Харалд Френцен и Карл Ведлингер участват в Група С при спортните модели.
1991 г. Тимът Шумахер/Ведлингер печели победа с С291 на Аутополис в Япония; Мерцедес-Бенц обявява оттеглянето си от спортните прототипи, за да се концентрира върху DTM. Екипът на Заубер се пренасочва към Формула 1.
1992 г. Клаус Лудвиг и AMG са шампиони в DTM с Мерцедес 190 Е.
1993 г. С подкрепата на Мерцедес-Бенц Заубер стават шести в класирането при конструкторите във Формула 1. През същата година Мерцедес обявяват концепцията си за 1994 г.: след придобиването на холдинг в Илмор Енджиниъринг плановете са за покриване на Заубер в F1 (за доставяне на двигатели от страна на щутгартци) и Пенске в американските серии Индикар. Мерцедес празнува 50-а победа в DTM.
1994 г. Ал Ънсър младши печели Индианаполис 500 с кола на Пенске с мотор на Мерцедес-Бенц. Клаус Лудвиг и AMG триумфират с титлата в DTM с C-class, като пилоти на Мерцедес 11 от 24-е старта. На 28 октомври Мерцедес-Бенц и Макларън обявяват, че са подписали договор за дългосрочно партньорство във Формула 1. Споразумението влиза в сила от 1995 г.
1995 г. Макларън Мерцедес е 4-и при конструкторите във Формула 1 в първата година на сътрудничеството между двете компании. Мика Хакинен печели две втори места – в Италия и Япония. Бернд Шнайдер печели DTM и международния шампионат за туристически автомобили (ITC) с AMG C-класа. Ал Ънсър младши е вицешампион в Индикар.