Ред Бул са инструктирали Марк Уебър да превключи двигателя си в горивоспестяващ режим малко преди инцидента със съотборника му Себастиан Фетел.
След Гран при на Турция се появиха слухове в падока, че реално има доста повече около ситуацията освен това, което видяхме. Уебър дори допълнително увеличили напрежението, като каза след състезанието, че Фетел е бил доста по-бърз, когато е започвал маневрата си.
Попитан дали е имало причина за тази разлика в скоростта, Уебър е отговорил: „Хмм, може би.“
„Вие, момчета, трябва да се разровите малко повече, но някъде другаде.“
По този повод от медиите са се обърнали към Кристиан Хорнер и Хелмут Марко, които първоначално не потвърдиха, че двигателите на двамата пилоти са работели при различни режими. Самият Марко сподели, че според него разликата е била по-скоро в работата на гумите.
Слуховете са, че докато Уебър и Фетел бяха с равни точки преди състезанието в Турция, от Ред Бул са искали германецът да задмине опитния австралиец. По този повод Марко отрича, че инженерът е трябвало да каже на Уебър да пусне съотборника си.
„Това не е правилно, защото това би означавало заповеди от бокса“ – коментира австриецът. „Информирахме Марк за ситуацията, а оттам нататък пилотът трябва да реши. Истината е, че ако Себастиан не беше изпреварил, той щеше да бъде задминат от Хамилтън.“