Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Интелигентните и адаптивни пилоти ще се справят с новите системи догодина, заяви...

Интелигентните и адаптивни пилоти ще се справят с новите системи догодина, заяви Прост

27
0
Ален Прост,Ерик Булие,Жан-Мишел Жалиние,Мониша Калтенборн,Ники Лауда,Сирил Абитебул,Стефано Доменикали,Франц Тост,Шарл Пик

Интелигентните и адаптивни пилоти ще се справят с новите системи за задвижване през 2014 г., заяви четирикратният световен шампион във Формула 1 Ален Прост.

Французинът, който е специален посланик на Рено, отбеляза през Абу Дабу 20-ата годишнина от последната си титла, спечелена през 1993 г. Уилямс-Рено. Покрай празненствата той сподели и виждането си за това какво чака състезателите през следващия сезон.

В F1 случаят винаги е бил такъв – пилотите трябва да са интелигентни, за успеят. Но при такава нова технология, трябва да се работи. Налага се да участваш повече в дейностите на екипа. Стилът на каране също може да има сериозно влияние. Необходимо е да се адаптираш и няма да е лесно. Ако не разбереш какво става, ще имаш проблеми – обясни Прост.

При новите турбомотори и допълнителни системи за задвижване ще има значително повече променливи характеристики и режими, за които пилотите ще трябва да внимават и да премислят. Предполага се – никой не се наема да прави прогнози, че издръжливостта ще е от голямо значение и че предимство ще има този производител, който е успял да направи най-стабилна конфигурация.

Всичко е много интересно от техническа гледна точка. Нещата ще се контролират от електрониката, но все още ще зависят от това как пилотът използва системата, как използва газта. Състезателите дори ще започнат да променят начина си на управление още по време на зимните тестове. Ще видим доста разлики спрямо настоящите стилове на каране – допълни Прост.

Въвеждането на новите технически правила и системи за задвижване може да разбърка сериозно силите във Формула 1. Според немския вестник Билд инвестициите на трите компании, произвеждащи и доставящи двигатели в Гран при – Мерцедес, Ферари и Рено – са сходни и възлизат на минимум 100 милиона евро. В информацията обаче се казва, че в Бриксуърт (където се правят състезателните мотори на щутгартския концерн) цели 400 души се трудят изцяло върху проекта за 2014 г., докато във Вири-Шатийон те са едва 250 човека. Съветникът на Ред Бул Хелмут Марко е цитиран да казва, че е възможно други да имат по-добри идеи в новата ера на спорта.

Шефът на Торо Росо Франц Тост пък заявява пред испанския Марка, един производител на двигатели може да доминира догодина. На въпрос кой е той, австриецът отговаря:

Да кажем Мерцедес. Ако започнат силно сезона, разлика (спрямо останалите) може да съществува дълго време.