При доста високи като за Силвърстоун температури се проведоха петъчните свободни сесии за Гран при на Великобритания, като най-доброто време в тях бе дадено от Марк Уебър с Ред Бул и гуми софт – по-меката смес този уикенд. Градусите на въздуха достигнаха днес максимум от 30, а на асфалта – 41, а Бриджстоун учеха заедно с отборите новата секция от трасето.
– Конфигурацията определено е интересна и беше чудесно да се наблюдава как пилотите се адаптираха към новото предизвикателство. Повърхността бе доста хлъзгава, като това бе демонстрирано от борбата на мнозина състезатели за сцепление. Нещата се подобриха значително с течение на тестовете, а според мен има място и за още подобрение утре – заяви директорът на отдела за развитие на продуктите за автомобилен спорт в Бриджстоун Хирохиде Хамашима. – Температурите бяха по-високи, отколкото през последните няколко сезона, а това определено се отразява на представянето на гумите. Пилотите ще трябва да внимават да не ги прегреят и онези, които успеят, ще имат по-добра скорост.
Непредсказуемото английско време обаче накара Хамашима да избегне конкретни прогнози за развитието на борбата в квалификацията и състезанието.
– Гумите на това трасе се загряват сравнително лесно, а процесът се ускорява от високите температури на въздуха и асфалта. При твърде гореща смес, меките се износват по-бързо. Тогава издръжливостта на твърдите е предпочитана, макар те да нямат първоначалното сцепление на типа софт. Затова ще е особено интересно какви гуми ще изберат да използват отборите за участието си в квалификацията и надпреварата – допълни Хамашима.