Когато вчера на своя брифинг Ейдриан Нюи заговори за това, че правилата на ФИА за новия сезон недвусмислено са насочени към това изгорелите газове да не се използват в аеродинамиката на колите, в моторхоума на Ред Бул настъпи оживление. Характерно тихо той обаче обясни, че все пак винаги има възможност някой да направи решение, което е да на самата граница на правилата и то да мине.
Оживлението дойде от това, че по-рано през деня на пистата се появи техническият делегат на ФИА Чарли Уайтинг, който искаше да прегледа преди всичко новите изпускателни системи на болидите.
– Правилата в тази област са доста широко поставени и може да има твърде много варианти за решения – ми каза онзи ден Джеймс Алисън, когато го попитах защо при Лотус Рено той е избрал толкова прибрани до оста ауспуси, докато при Ферари и Макларън те са максимално встрани, на ръба на позволените от правилата 250 мм височина в края си. – Всеки има различен поглед към нещата и това как ще се променя струята назад и за нас това бе най-доброто решение, а и смятам, че е най-чистото от гледна точка на правилата. Мисля още, че до Австралия ще има още доста изяснения в тази област.
След това с усмивка отбеляза, че е доволен от това, че заради по-късите ауспуси спрямо миналата година и новите програми за управление на моторите без обдухване на дифузьорите той смята, че моторът ще спечели 10-15 к.с. повече мощност.
Нюи също бе категоричен, че идеята на промяната в правилата е била да се премахне напълно възможността за използване на обдухването и за него това вече не е приоритет, но в същото време първите снимки разкриха доста интересна посока на ауспусите на Ферари и Макларън.
В сайта на тима си Никола Томбазис бе цитиран снощи да казва, че тимът е имал постоянна кореспонденция с ФИА и всичко при тях е легално.
При Макларън пък дори има специални уширения, за да се поставят ауспусите, като и при единия, и при другия тим струята е насочена по-скоро към спирачните апарати и тук е голямата игра.
Още в края на миналия сезон Крейг Скарбъро описа на страниците на нашето списание, че са възможни много варианти на оформяне на струите и това е едно от решенията.
Със сигурност при него важна част от функциите в оформянето на потоците ще има външната страна на кутиите за охлаждане на спирачките, които трябва да са със специалните покрития, които миналия сезон имаше върху дифузьорите. Това ще промени теглата, но по-важно е дали няма да има рестрикции към точно тази позиция на ауспусите, чийто толеранс наистина е доста голям.